کیف های پر از دلار ناگهان پر می کشیدند / جزییات پرونده ای که باور نمی کنید

به گزارش رکنا،  رسیدگی به این پرونده از آذر ماه پارسال با شکایتی مردی جوان آغاز شد. وی که به پلیس آگاهی رفته بود از چند مرد که در پوشش خریدار دلار از وی سرقت کرده بودند شکایت کرد.

 وی در تشریح ماجرا گفت : می‌خواستم مقداری دلار بفروشم که در فضای اینستاگرام با پیجی روبه رو شدم که دلارها را با قیمت بیشتر از صرافی می‌خرید. من با شماره تلفنی که در پیج بود تماس گرفتم  و مردی که پاسخ داد گفت از دلار فروش‌های معروف تهران است. اما چون در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش دلار می‌کند مالیات نمی‌پردازند و  می‌تواند دلار را با قیمتی بیشتر از صرافی خریداری کند.

وی ادامه داد:من که فریب خورده بودم با او در حوالی میدان هفت تیر قرار گذاشتم و با کیف حاوی دلارها به آنجا رفتم. اما مرد جوان یکباره کیفم را قاپید .من مقاومت کردم اما دو مرد دیگر که قمه همراه داشتند به سمتم حمله ور شدند و پس از دزدیدن کیف حاوی دلارها گریختند.

دومین شکایت مشابه

 با شکایت این مرد ماموران به تحقیق پرداختند اما دومین شکایت به پلیس رسید. این بار نیز مردی جوان به دام افتاده و پس از قرار شوم با خریداران دلار مورد سرقت قرار گرفته بود . با نشانی‌هایی که دو شاکی به ماموران داده بودند و همچنین بررسی صفحه اینستاگرامی که دزدان با طراحی آن طعمه‌ها را به دام می‌انداختند 4 عضو این شبکه ردیابی بازداشت شدند و به سرقت دلارهای 2 شاکی اعتراف کردند.

آنها گفتند با راه‌اندازی پیج در اینستاگرام ادعا می‌کردند دلارها را با قیمتی بالاتر از صرافی می‌خرند .اما در قرار ملاقات حضوری اقدام به سرقت دلارها می‌کردند.

 پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم آنها رسیدگی شود.

کدخبر: 1027322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟