جریمه شیشه دودی خودرو چقدر است؟ + جزییات

به گزارش رکنا، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: خیلی از شهروندان در خصوص اینکه آیا می توانند از شیشه دودی در خودروهای خود استفاده نمایند سوالاتی دارند که می بایست به مواد قانونی این موضوع اشاره داشت . 

سرهنگ شریفی گفت: برابر ماده 221 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، استفاده هر چیزی که مانع دید راننده گردد ممنوع است یعنی راننده می بایست دیدکافی به جلو ، عقب و طرفین داشته باشد و هر پوششی که باعث محدود شدن دید راننده گردد ممنوع است .  

وی افزود : حتی اگر راننده ای درب صندوق وسیله نقلیه خود را باز گذاشته باشد طبیعتا نمی تواند دید کافی و لازم به عقب داشته باشد . حتی اگر راننده در داخل خودرو پرده نصب کند نیز مصداق این موضوع است چرا که دید راننده را محدود کرده و این اقدام نیز ممنوع است . 

سرهنگ شریفی گفت : استفاده از شیشه دودی نیز به همین شکل است و اگر راننده و سرنشین نتوانند بیرون را نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند همین موضوع باعث بروز خطر می شود . راننده ای که نتواند عبور عابرین پیاده را ببیند و نتواند تردد موتورسیکلت ها را در آیین های نگاه کند یعنی محدودیت دید ایجاد شده و قطعا تبعات خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت . 

وی گفت : در جدول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند 150 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که تشخیص این موضوع با مامور راهور مستقر در محل می باشد . 

سرهنگ شریفی گفت : بحث توجه و تذکر دادن در خصوص عدم استفاده از شیشه های دودی ، دقیقا به موضوع ایمنی باز می گردد چرا که هر چقدر دید راننده به اطراف بیشتر باشد ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد .

کدخبر: 1026422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟