عملیات ضربتی پلیس / سارقان احشام در تبریز دستگیر شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدتقی سلطانی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت به روش زورگیری احشام از یک نفر شاکی مسن که سارقان با ایراد ضرب و شتم و بستن دست و پای ایشان اقدام به سرقت به عنف 5 رأس احشام نمودند ، با توجه به ایجاد جو نا امنی در بین شهروندان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

وی افزود : با تلاش های شبانه روزی در کمترین زمان ممکن ، علیرغم عدم وجود هرگونه اطلاعات کافی از سارقان با استفاده از توان علمی و تخصصی این پلیس اقدام به شناسایی هویت اصلی سارقان شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان با تجمیع سرنخ های موجود در پرونده و شناسایی خودروی مورد استفاده سارقان در نهایت موفق به شناسایی هویت اصلی 3 نفر از سارقان حرفه و سابقه دار شده و پس از احصاء محل مخفیگاه ایشان با اخذ مجوز از مرجع قضایی طی عملیات های جداگانه اقدام به دستگیری متهمان نموده و جهت ادامه پی جویی به پلیس آگاهی دلالت شدند.

سرهنگ "سلطانی" اذعان داشت: هر چند در ابتدا متهمان منکر هرگونه ارتکاب بزه بودند لیکن کارآگاهان در خصوص اتهام انتسابی از ایشان اخذ توضیح ، با توجه به وجود دلایل و مستندات کافی چاره ای جز اعتراف نداشته و همگی صراحتاً به سرقت بعنف احشام و نقش خود در سرقت معنونه معترف و با توجه به اعلام مشخصات یکی از مالخران نامبرده نیز دستگیر و جهت روشن شدن زوایای پنهان جرم تحت تحقیقات تخصصی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان در خاتمه ضمن اشاره به اینکه اموال مسروقه کشف و طی تشریفات قانونی به مالباخته استرداد شد، افزود: متهمان به همراه پرونده جهت ادامه دادرسی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

کدخبر: 1025140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟