عاملان آتش سوزی مراتع به دادسرا معرفی شدند + جزئیات

به گزارش رکنا، فاروق سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز شنبه اظهار کرد: ۲ مورد آتش سوزی عمدی در مزارع روستاهای «گلینان» با مساحت ۱۵ هکتار و «حاجی خوش» به مساحت سه هکتار برای ماموران این نهاد گزارش شد که ماموران نیز با حضور در محل، با تشکیل پرونده تخلف، افراد دخیل در این امر را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی اضافه کرد: کشاورزان پس از برداشت محصولات، از آتش زدن پس‌چر مزارع خودداری کنند چراکه این کار علاوه بر این که مواد آلی و موجودات مفید خاک را از بین می برد، موجب سرایت آتش به مراتع همجوار و از بین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاک نیز می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: آتش زدن بقایای گیاهی در زمین های زراعی علاوه بر آلودگی ها، باعث می‌شود بسیاری از حشرات و موجودات زنده دیگر همراه با بقایای گیاهی بسوزد و به همین دلیل این اقدام می تواند خطرات زیادی برای محیط زیست داشته باشد.

سلیمانی از شهروندان خواست هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند چراکه این عمل آنها موجب از بین رفتن بوته ها، حساسیت زمین به فرسایش، وقوع سیل و آلودگی محیط زیست می‌شود.

کدخبر: 1023041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟