توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا اشیری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان پیرامون پیشگیری از سرقت منزل گفت: باتوجه به شروع سفرهای تابستانی لازم است شهروندان عزیز نسبت به هشدارهای پلیسی که در ادامه خواهیم گفت در امر پیشگیری از سرقت منزل پلیس را یاری نمایند.

1- تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید. 

2- درب پشت بام منزل خود را به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درهای ورودی را تعویض نمائید. 

3- کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید. 

4- برای جلوگیری از سرقت منزل، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید، در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید. 

5- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری کنید. 

6- حتی الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید. 

7- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید. 

8- در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید. 

9- اموال باارزش مانند طلا و جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانک سپرده و از نگه داری آن در منزل و به ویژه در کمد و در کشوهای میز خودداری کنید. 

10- نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.

11- اگر در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه‌ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید. 

۱۲-زمان حرکت سفر خود را به اشتراک نگذرایدو به هیچ عنوان برای افراد نامطمئن و غریبه بازگو نکنید.

۱۳-موارد لازم و مشکوک را قبل از سفر به پلیس ۱۱۰گزارش دهید.

علی رنجکش

کدخبر: 1021009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟