دعوای زنانه و گیس و گیس کشی بخاطر گربه های محل + نظر کارشناسی

به گزارش خبرنگار رکنا، اختلاف نظر برای یک عمل خیرخواهانه، زندگی ساکنان یک ساختمان مسکونی در شهرک بوعلی را دچار آشوب کرد.

ساکنان طبقه دوم این ساختمان با حسن نیت اقدام به تهیه غذا  گربه‌های خیابان می‌کردند. اما این عمل خیرخواهانه، با مخالفت شدید همسایگان طبقه اول روبرو شد. برخلاف تلاش‌های ساکنان طبقه دوم برای حفظ نظافت و رعایت حقوق همسایگان، اختلافات بیشتر شد تا جایی که منجر به درگیری فیزیکی شد.

در جریان این درگیری فیزیکی که بر سر ظرف های غذای گربه‌ها رخ داد، یکی از ساکنان طبقه اول به شدت مصدوم شد و دختر جوان ساکن طبقه دوم نیز دچار شکستگی بینی شد. همچنین، دختر دیگری که ساکن طبقه دوم بود و دارای بیماری قلبی بود، بر اثر استرس ناشی این درگیری، راهی بیمارستان شد.

این حادثه به غیر از درگیری و اختلاف در روابط همسایگی، منجر به شکایت در دادگاه و کلانتری شد اما این ماجرا به شکایت ختم نشد و ساکنان طبقه دوم، به علت کینه دست به تخریب اموال همسایگان از جمله پرتاب تخم مرغ بر روی خودرو آنها، خط انداختن بر روی درهای آن و ... نمودند.

این رویداد تلخ، زنگ خطری برای همه ماست تا در روابط همسایگی، بیشتر به همدلی و گذشت توجه کنیم. همچنین، این حادثه نشان می‌دهد که حتی کوچک‌ترین اختلافات نیز می‌توانند به عواقب جبران‌ناپذیری منجر شوند.

نظر کارشناسی / مشاور کلانتری

قانون نگهداری از حیوانات و حمایت از آنها بسیار مهم است و همه ما باید این قانون را رعایت کنیم اما تمامی این مشکلات به علت نگهداری و مواظبت از حیوانات در محیط منزل مسکونی به علت عدم رضایت همسایه ها ، منجر به خسارت مالی و جسمی شده و باعث به وجود آمدن سابقه برای تمامی این افراد شد. در مراحل آخر دادرسی این پرونده بازپرس این پرونده در محل سکونت این دو خانواده برای پرس و جو مراجعه کرده تا بتواند از صحت و سقم این ماجرا مطلع شود.

یکی دیگر از زوایای این پرونده وجود نداشتن دوربین مداربسته برای رسیدگی آسان تر به این پرونده بود که با وجود پیشنهادات پلیس همچنان بسیاری از هموطنان این مورد را رعایت نمی کنند.

ما همیشه با توجه به پرونده های متفاوت قضایی مردم را به رویکرد مصالحه گری و دعوت می کنیم تا بتوانند بهترین راه برای حل کردن مسئله را پیدا کنند. مصالحه گری احتیاج به تمرین های متعدد دارد تا بتوانیم این مهارت را به دست بیاوریم.

در خصوص این پرونده اگر یکی از افراد حاضر در این صحنه روحیه مصالحه گری خود را تقویت کرده بود به راحتی می توانست عصبانیت افراد را کم و از رخ دادن این درگیری جلوگیری کند.

کدخبر: 1014048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عطیه حبیبی زهام
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی