این مردان گنج های زیرخاکی را بو می کشیدند / خانه شان موزه گنج های نفیس بود +  عکس

به گزارش رکنا، مسلم ایرانمنش سرپرست یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای تثبیت امنیت پایدار و مقابله با سوداگران اموال تاریخی و فرهنگی، در پی گزارش دریافتی میراث‌بانان افتخاری شهر ماهان مبنی بر حفاری غیرمجاز در ارتفاعات جوپار، با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی به محل عزیمت و ۲ نفر حفار غیرمجاز دستگیر شدند.
سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان افزود: برابر دستور مقام قضایی در بازرسی از منزل متهمان دستگیر شده بیش از ۱۴۰ قطعه شی تاریخی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: اشیا مکشوفه توسط کارشناسان اداره کل بررسی و برطبق نظریه کارشناسی شامل ۹ قطعه سکه تاریخی مربوط به ادوار مختلف از اوایل تا اواسط اسلامی و قاجار و پهلوی، چهار عدد کوزه و ظرف سفالی مربوط به دوره پیش از تاریخ و اسلامی، زنگوله مفرغی دوره متاخر اسلامی، تعدادی حلقه و النگو فلزی دوره اسلامی و ۱۲۱ مهره تراش خورده است.
ایرانمنش یادآور شد: حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی از ماموریت‌های ذاتی یگان حفاظت بوده که در همراهی و همکاری مقامات قضایی، عوامل نیروی انتظامی و میراث‌بانان افتخاری ظرفیت بهینه عظیمی در انجام ماموریت‌های یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی بسترسازی شده است.

کدخبر: 1013943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟