امحای 16 تن مواد مخدر در تهران/ هشدار پلیس پایتخت به قاچاقچیان

به گزارش رکنا، صبح امروز سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در محدوده کهریزک، در مراسم امحای 16 تن انواع مواد مخدر حضور یافته و پیرامون دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطالبی را بیان داشت.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش شبانه روزی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر، گفت: مواد مخدر یکی از ابزارهای دشمنان برای از بین بردن و آزار جوانان ماست و برای پلیس پایتخت همین مساله اهمیت دارد که با وجود چهار هزار شهید از ابتدای انقلاب تا کنون در این راه توانسته ایم با قاچاقچیان و سوداگران مرگ مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که رویارویی و مبارزه با سوداگران مرگ شب و روز نمی شناسد، عنوان داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان حرفه ای کاری سخت و دشوار است اما به دلیل آموزش های مناسب و حرفه ای و به کارگیری نیروهای متخصص در این خصوص توانسته ایم در سال های اخیر اقدامات خوبی در راستای برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر داشته باشیم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: سال گذشته را با کشف 25 تن موادمخدر پشت سر گذاشته ایم و آنچه که مردم می‌پسندند این است که در معابر شهری معتاد متجاهر دیده نشود یا توزیع کننده‌ای در شهر وجود نداشته باشد، آنچه که فرمانده انتظامی کل کشور به مردم ایران قول دادند این بود که در قالب طرح نیامدیم و به عنوان یک مبارزه مستمر آمدیم و شبانه روز حضور داریم تا این صحنه‌های زشت را از شهر و کشور پاک کنیم، نتیجه و حجم کار انجام شده این است که امروز مردم در محلات جنوبی شهر که چند دهه بود شاهد صحنه‌های درد آور مربوط به معتادان بودند، امروز پاکسازی نسبی شاهد هستند و می‌بینند دیگر آن صحنه‌ها به شدت گذشته وجود ندارد.

سردار محمدیان ادامه داد: امروز ما قاطعانه اعلام می‌کنیم در 2 شیفت شب و روز کل تهران را بسیج می‌کنیم و بیش از 200 نفر را در معابر شهر تهران پیدا نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر اثرگذار بوده و اتفاقات خوبی افتاده و همه دستگاه‌ها پای کار هستند، ما به مردم گفتیم که خسته نمی‌شویم، انقدر این افراد را جمع می‌کنیم تا سایر دستگاه‌ها همراه شوند، ما در سال گذشته بیش از 85 هزار نفر را در این رابطه دستگیر کردیم ولی این عدد و رقم به اندازه تمام معتادان نبود و به مرور همه دستگاه‌های درگیر همراه شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تقدیر از زحمات رئیس جمهور شهید، در زمینه برخورد با اعتیاد و قاچاق موادمخدر، بازدید از محله های آلوده و ... که باعث همراهی سایر دستگاه‌های دولتی برای مقابله با اعتیاد شد، اظهار داشت: گام بعدی راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد بود، ایده اصلی این بود این مراکز تبدیل به کارگاه‌های آموزشی و تولیدی شود که در چند مرکز این طور شده‌ یکی مرکز سپاه حضرت رسول(ص) آن را عملی کرده و یکی هم مرکز سروش پلیس که خروجی این مراکز مشخص است، مددجویانی داریم که حاضر به ترک مرکز نیستند و جا دارد برای تکمیل این طرح سازمان‌های دیگر هم وارد شوند و این مددجویانی که پاک شدند و شغلی یاد گرفتند را تحت پوشش قرار دهند.

وی افزود: در سال جدید اقدامات شبانه روزی پلیس ادامه دارد، کشف بیش از پنج تن موادمخدر در 80 روز ابتدایی سال نشان می‌دهد پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری بیش از هشت هزار نفر و جمع آوری کسانی که مشکوک به اعتیاد بودند، عملکرد قابل دفاعی است.

سردار محمدیان به قاچاقچیان هشدار داد: ماموریت پلیس نه تنها تعطیلی بردار نیست بلکه سر سوزنی از جدیت پلیس کم نخواهد شد و هشدار می‌هیم به دامن اجتماع برگردند و دست از جرم های خود بردارند. مردم سرمایه های امنیتی ما هستند و بخش زیادی از توفیقات ما مرهون همراهی و همکاری مردم است و امیدواریم بتوانیم شهرمان را عاری از مواد مخدر و معتادان متجاهر کنیم.

کدخبر: 1011758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟