۲۰ متخلف شکار و صید در مازندران دستگیر شدند

به گزارش رکنا، عطاالله کاویان با اشاره به دستگیری 20 متخلف شکار و صید، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت‌زنی و کنترل در آمل، نوشهر، قائمشهر، بهشهر، بابل، ساری و میاندورود از متخلفان شکار و صید 14 قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

وی افزود: لاشه یک طاقه قرقاول، لاشه یک راس خوک وحشی، 3 رشته تور سالیک، چهار قطعه ماهی و 3 عدد لنسر کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران تصریح کرد: در شهرستان نوشهر نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی از شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

کاویان بیان کرد: در آمل هم  ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ماموران نیروی انتظامی این شهرستان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی در شش ماموریت جداگانه شکارچیان غیرمجاز به همراه 8 قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول، لاشه یک راس خوک وحشی، تعدای فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر و طی دو ماموریت از سه صیاد غیرمجاز 2 رشته تور ماهیگیری سالیک، سه رشته دام ماهیگیری و چهار قطعه ماهی معمولی در رودخانه محور هراز و رودخانه گرمرود بخش دشتسرکشف و ضبط کردند.

وی کرد: در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی از یک صیاد غیرمجاز یک رشته تور ماهیگیری (سالیک) و 10 رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط کردند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست قائمشهر حین گشت و کنترل در رودخانه تلار (روستای سنگتاب) از صیادان غیرمجاز چهار رشته دام و یک عدد چوب ماهیگیری کشف و ضبط کردند، گفت: در ساری ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان  در محیط بانی دودانگه محمدآباد- محیط بانی هولار حین گشت و کنترل در مناطق حوزه استحفاظی در دو ماموریت از شکارچیان غیرمجاز 3 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

کاویان بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندورود حین گشت و کنترل در رودخانه زردی بخش گهرباران این شهرستان دو رشته دام جمع آوری و سه عدد لنسر کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر حین گشت و کنترل در مناطق شکار ممنوع هزارجریب از شکارچیان غیرمجاز 2 قبضه سلاح شکاری و تعدای فشنگ کشف و ضبط کردند و متخلفان باتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

کدخبر: 1009725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟