دریافت کالا برگ معیشتی تله کلاهبرداری مجازی/ چقدر کلاهبرداری کردند؟

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ رضا محمدی بیان داشت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی آن ها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی ها گویای این بود که پیامی تحت عنوان دریافت کالا برگ معیشتی و یا شکایت قضائی، برای شکات ارسال و از آنها درخواست شد برای دریافت کالابرگ و یا مشاهده ابلاغ الکترونیک، وارد لینک ارسالی شده و 50 هزار ریال واریز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: پس از باز کردن لینک جعلی و پرداخت مبلغ توسط شکات، بلافاصله نرم‌افزار جعلی "معیشتی"  یا "ثنا (ابلاغ دادگستری)" بر روی گوشی قربانی نصب شده و در ادامه مبالغی به صورت غیر مجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا شهرستان مشخص شد مبالغ برداشتی به حساب های دیگر منتقل و یا با آن ها خرید اینترنتی صورت گرفته که در نهایت مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون ریال منتقل شده به حساب بانکی مقصد و یا سایت های واسط خرید اینترنتی مسدود و پس از انجام مراحل قانونی به حساب مالباختگان عودت داده شد.

سرهنگ محمدی در پایان مهمترین مؤلفه در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و تلاش و همت جمعی در رسیدن به این مهم دانست و به شهروندان توصیه کرد موارد مرتبط با فضای مجازی و جرایم سایبری را در کمترین زمان از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند و از نصب نرم افزارهای جعلی و بازکردن لینک های ناشناس و مشکوک که از طریق پیامک یا در پیام رسان ها برای آن ها ارسال می‌شود خودداری کنند.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 1008126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟