بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران

 

جالب است بدانید طبق برآوردها، اغلب کسب‌وکارهای نوپای ایرانی در طی 2 سال اول فعالیت خود، شکست می‌خورند. همه این موارد، دلیلی مهم برای استفاده از خدمات مشاوره کسب‌ و کار است؛ اما سوال مهم اینجاست که بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران کیست؟ چه کسی، با چه ویژگی‌هایی، می‌تواند الهام‌بخش مشاغل مختلف باشد؟ چه کسی توانایی این را دارد که یک بیزینس نوپا را به یک فعالیت اقتصادی پرسود تبدیل کند؟ در این مقاله، ویژگی‌های بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران را بررسی می‌کنیم.

بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران کیست؟

وقتی صحبت از مشاوره برای کسب‌وکارهای ایرانی می‌شود، به خصوص در شرایط ناپایدار اقتصادی فعلی، انتخاب بهترین فرد کار سختی است. بهتر است قبل از انتخاب یک شخص خاص به عنوان بهترین مشاور کسب‌وکار ایران، از ویژگی‌های یک مشاور مناسب مطلع شویم.

یک مشاور مناسب در مرحله اول از دانش و مهارت کافی برخوردار است

مشاوران کسب‌وکار در اولین مرحله باید دانش و آگاهی لازم را برای راهنمایی مشاغل مختلف داشته باشند. این دانش و آگاهی نیز تنها شامل تحصیلات آکادمیک نمی‌شود؛ زیرا تحصیلات آکادمیک بدون تجربه واقعی نمی‌تواند برای پیشرفت مشاغل نتیجه‌بخش باشد. علاوه‌ براین، یک مشاور کسب‌وکار مناسب دائما در حال به‌روزرسانی اطلاعات و دانش خود است. قوانین کسب‌وکارها به طور مداوم تغییر می‌کند و لازم است، مشاوران همیشه خود را به‌روز نگه‌دارند. دکتر حسین یوسفی از جمله مشاوران ایرانی است که همیشه سعی کرده، دانش خود را بالا ببرد و برخلاف بسیاری از مشاوران دیگر، دربرابر یادگیری مسائل جدید هیچ مقاومتی ندارد.

خلاقیت در ارائه راهکارهای مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مشاور کسب‌ و کار در ایران، خلاقیت است. شاید بیان این مسئله برایتان عجیب باشد؛ اما کاملا واقعیت دارد. مشاوره دادن به مشاغل، جزو سخت‌ترین کارهاست؛ زیرا همه مشاغل برای توسعه خود به نوآوری و خلاقیت نیاز دارند. یک مشاور مناسب باید توانایی اجرای ایده‌های قدیمی با چشم‌انداز نو، در کسب‌وکارهای مختلف را داشته باشد؛ به این صورت مشاغل مختلف از بابت هزینه‌ای که برای مشاور خود کرده‌اند، آسوده خاطر هستند. دکتر حسین یوسفی جزو آن دسته از مشاورانی است که همیشه سعی کرده خود را به‌روز نگه‌دارد و با دیدی متفاوت از بقیه، به مسائل و چالش‌ها نگاه کند. این موضوع باعث شده، اغلب کسب‌وکارها بعد از مشاوره با دکتر یوسفی، نتایجی شگفت‌انگیر دریافت کنند.

صداقت

سومین ویژگی بسیار مهم یک مشاور کسب‌وکار عالی، صداقت است. منظور از صداقت تنها دروغ گفتن نیست؛ زیرا بسیاری از مشاوران برای کسب سود و منفعت شخصی خود، از بیان بعضی از حقیقت‌ها به بیزینس‌های مختلف پرهیز می‌کنند؛ در حالی که این رفتار همیشه مانع از رشد واقعی مشاغل می‌شود. وقتی یک کسب‌وکار نوپا برای دریافت نتیجه بهتر از مشاور کمک می‌گیرد، انتظار بیان حقیقت را دارد؛ اما اگر مشاور از ارائه واقعیت‌ها پرهیز ‌کند، هیچ وقت آن کسب‌وکار نوپا تبدیل به یک شغل پرسود نمی‌شود. دکتر حسین یوسفی معتقد است بیان حقیقت‌های تلخ به کسب‌وکارهای مختلف، شاید در ابتدا موجب ناامیدی آن‌ها شود؛ اما در ادامه مسیر موجب بروز تحولاتی عظیم خواهد شد. شاید همین موضوع باعث شده که اغلب مدیران، ایشان را به عنوان یکی از بهترین مشاوران کسب‌وکار ایرانی بدانند.

بهترین مشاور کسب و کار

یک مشاور کسب‌وکار چه کمکی به مشاغل مختلف می‌کند؟

یک سوال بسیار مهم در استفاده از خدمات مشاوران کسب‌وکار، این است که چطور این افراد می‌توانند به مشاغل مختلف کمک کنند؟ برای دریافت پاسخ این سوال به موارد زیر توجه کنید.

برطرف کردن چالش‌ها

یکی از بدیهی‌ترین اقدامات بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران، مدیریت چالش‌هاست. هرچه کسب‌وکار به سمت جلو حرکت کند، با چالش‌ها و دست‌اندازهای مختلفی روبه‌رو می‌شود؛ در چنین موقعیت‌هایی حضور یک مشاور مناسب، الهام‌بخش بیزینس‌ها خواهد بود. به این صورت مدیران می‌توانند با کمک یک مشاور متخصص، علاوه بر حل مشکلات، به توسعه کسب‌وکار خود نیز کمک کنند.

رشد و توسعه

انتظار مدیران این است که در هر مرحله از بیزینس خود، رشد را (حتی در اندازه‌های کوچک) تجربه کنند. کسب‌وکاری که رشد ندارد، محکوم به شکست است؛ با این حال گاهی چالش‌ها موجب استپ کردن یک بیزینس می‌شوند. در این موقعیت‌ها مشاوران کسب‌وکار با توجه به دانش و اطلاعات خود می‌توانند به توسعه بیزینس مورد نظر کمک کنند. استراتژی و راهکارهای هر مشاور، در این موقعیت‌ها متفاوت است؛ اما در نهایت هدف همه آن‌ها رشد و توسعه بیزینس مورد نظر است.

کاهش هزینه‌ها

بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران می‌تواند هزینه‌های بیزینس‌های مختلف را مدیریت کند. گاهی شرکت‌ها در یک چرخه معیوب گیر می‌کنند و تنها سرمایه‌های خود را از دست می‌دهند. حتی در بسیاری از مواقع مدیران نیز به این موضوع واقف نیستند؛ اما یک مشاور مناسب با بررسی شرایط و به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف می‌تواند به مدیریت هزینه بیزینس مورد نظر کمک کند.

آموزش

یک بیزنس موفق از مدیران و کارمندان متخصص، حرفه‌ای و هم هدف تشکیل شده است. این موضوع کاملا طبیعی است که در ابتدا کارمندان و مدیران یک مجموعه یک هدف مشخص نداشته باشند؛ اما این موضوع در ادامه مسیر به یک مشکل تبدیل خواهد شد. به همین دلیل مشاوره کسب‌ و‌ کار علاوه بر انتقال دانش و اطلاعات مناسب به مدیران و کارمندان، آن‌ها را با یکدیگر همسو می‌کند؛ برای مثال مشاوران با برگزاری انواع کنفرانس‌ها و ورک‌شاپ‌ها، آموزش‌هایی عالی در زمینه‌های مختلف را به کارمندان انتقال می‌دهند تا رفتار موثرتری برای کل بیزنیس داشته باشند. از طرف دیگر مشاوران با ارائه انواع آموزش‌ها، به مدیران کمک می‌کنند رهبر بهتری برای بیزینس خود باشند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی بیزینس‌های امروزی، بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کند در فضای دیجیتال نیز پیشرفت اساسی داشته باشند.مشاوره دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین اصول توسعه و پیشرفت بیزینس‌های امروزی است و بهترین مشاور کسب‌ و‌ کار در ایران نیز به خوبی از این موضوع آگاهی دارد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

کدام مشاغل می‌توانند از خدمات بهترین مشاور کسب‌ و کار در ایران بهره ببرند؟

انواع مشاغل می‌توانند از خدمات مشاوره کسب‌ و کار استفاده کنند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کسب‌وکارهای نوپا برای شروعی قوی

  • کسب‌وکارهایی که مدتی فعالیت نداشته‌اند و حالا دوباره قصد دارند مسیر جدیدی آغاز کنند.

  • شرکت‌هایی که قصد دارند کمپین‌های جدید خود را ران کنند.

  • کسب‌وکارهایی که می‌خواهند رشد بیشتری را تجربه کنند.

  • کسب‌وکارهایی که با مشکلات زیادی پنجه نرم می‌کنند و هرروز یک قدم بیشتر به شکست نزدیک می‌شوند.

  • کسب‌وکارهایی که از نظر مالی، مشکلات زیادی دارند و باید یک فرد مناسب، به حساب‌وکتاب مالی آن‌ها رسیدگی کند.

  • شرکت‌هایی که قصد دارند، بخش جدیدی به مجموعه خود اضافه کنند و برای راه‌اندازی این بخش جدید به برنامه‌ریزی و همفکری فردی با تجربه نیاز دارند.

به صورت کلی، حضور یک مشاور می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد؛ زیرا اغلب بیزینس‌ها با یک چالش درگیرند و بهترین راهکار حل این چالش‌ها در دست مشاوران است.

دکتر حسین یوسفی بهترین مشاور کسب‌ و کار در ایران

دکتر حسین یوسفی با سابقه چندین ساله و سوابق تحصیلی و پژوهشی بسیار عالی، یکی از بهترین مشاوران کسب‌وکار در ایران است. دکتر یوسفی در زمینه‌های مختلفی مانند مدیریت منابع انسانی، مدیریت بحران، مدیریت فناوری، مدیریت دانش، سیستم سازی کسب‌وکارها و .... به بیزینس‌های مختلف مشاوره می‌دهد. همچنین ایشان تیمی قوی برای ارائه راهکارهای دیجیتال مارکتینگ دارند که با کمک آن‌ها می‌توان، بیزینس‌های مختلف را از بابت بازاریابی دیجیتال نیز بی‌نیاز کرد. شما نیز می‌توانید با دریافت مشاوره از دکتر حسین یوسفی، کسب‌وکار خود را به یکی از موفق‌ترین بیزینس‌های ایرانی تبدیل کنید.

 

کدخبر: 913898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟