صافکاری PDR چیست و چه مزایایی دارد؟

 

یکی از بهترین روش های صافکاری بدون رنگ، استفاده از میله های پی دی آر است که بدنه خودروی شما را بی رنگ ترمیم می کند. اگر مایلید بیشتر با این روش آشنا شوید، می توانید با ما همراه شوید تا در رابطه با موضوع صافکاری PDR چیست و چه مزایایی دارد؟ توضیح دهیم.

صافکاری PDR چیست؟

از نخستین باری که اسکار فلایگ، روشی جدید برای رفع فرو رفتگی های بدنه خودرو پیدا کرد، چندین سال می گذرد، اما زمان زیادی از جا افتادن این روش در صافکاری های سطح کشور نمی گذرد. صافکاری pdr یا Paintless Dent Repair، یکی از پرطرفدارترین روش های صافکاری بدون رنگ است که بدنه خودرو را ترمیم می کند، فرو رفتگی و قری های کوچک آن را کاملا برطرف می نماید و آثار برخورد تگرگ را از بین می برد. استفاده از این روش صافکاری مزایای فراوانی دارد و تا حد زیادی در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند.

ابزارهایی که برای صافکاری پی دی آر استفاده می شوند، توانایی برطرف سازی طیف وسیعی از آسیب های وارد شده به بدنه را دارند. با این وجود از این روش صرفا جهت رفع آسیب دیدگی های کوچک مانند، ضربات وارد شده بر اثر برخورد تگرگ یا فرو رفتگی های کم استفاده می شود.

صافکاری

دلیل محبوبیت صافکاری pdr چیست؟

همان گونه که گفته شد این روش نسبت به سایر روش های ترمیم بدنه کم هزینه تر است و در زمان کوتاه تری انجام می شود. از آن جایی که بدنه بی رنگ به حالت اولیه باز می گردد دیگر نیازی به پرداخت هزینه های مربوط به نقاشی نیست و مالک بدون هیچ گونه نگرانی از بابت رنگ ریختگی و افت قیمت خودرو، آن را تحویل می گیرد. از طرفی شما می توانید پس از مدت زمان کوتاهی خودرو را مانند گذشته تحویل بگیرید و به کارهای خود برسید.

صافکاری pdr چگونه انجام می شود؟

صافکاری پی دی آر زمانی کاربرد دارد که صافکار تشخیص دهد آسیب وارد شده به بدنه خودرو کم است و بدون نیاز به اعمال ضربات شدید، می توان آن را به حالت اولیه بازگرداند. این روش به وسیله میله های pdr که از جنس فولاد و بسیار مستحکم هستند، انجام می شود. در این روش تعمیرکار سعی می کند به واسطه میله به محل فرورفتگی نیرو وارد کند تا به حالت اولیه باز گردد. این میله ها شکل های مختلفی دارند و بسته به نوع صدمه ای که به خودرو وارد شده است، انتخاب می شوند. این به مهارت صافکار بستگی دارد که چگونه نیرو را وارد کند.

خودرویی که به روش pdr و توسط یک تعمیرکار ماهر ترمیم بدنه شده است، هیچ گاه موج ندارد و آثار ضربات بر روی آن قابل تشخیص نیست. اگر خودروی شما نیز دچار ضربات خفیف شده و قسمتی از آن آسیب دیده است، می توانید به بهترین صافکاری تهران، یعنی اتوداکار مراجعه کنید. در این مرکز تمامی خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم بدنه از جمله صافکاری بدون رنگ pdr با بهترین کیفیت و توسط متخصصین کار بلد و مجرب ارائه می گردد.

مزایای صافکاری PDR

روشی کم هزینه و اقتصادی: هزینه صافکاری پی دی آر نسبت به روش های قدیمی کمتر است. از آن جایی که در این روش هیچ گونه رنگ ریختگی وجود ندارد، نیازی به بتونه کاری و نقاشی نیست. بنابراین هزینه ها تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

عدم اتلاف وقت و صرفه جویی در زمان: فرآیند ترمیم بدنه به روش بدون رنگ نسبت به روش های قدیمی راحت تر است و در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود، زیرا بدنه خودرو دیگر نیازی به سنباده، بتونه کاری و نقاشی ندارد. این مدت زمان بسته به وسعت خرابی ها کمتر نیز می شود.

خودرو دچار افت قیمت نمی شود: بزرگترین مزیت این روش و دلیل محبوبیت آن، این است که خودرو بدون رنگ ریختگی و نیاز به نقاشی به حالت قبل باز می گردد. همان طور که حتما می دانید، اگر بدنه در اثر یک حادثه آسیب ببیند و بی رنگ ترمیم شود، دچار افت قیمت نمی شود. بنابراین نیازی به هیچ گونه نگرانی در رابطه با این مشکل نیست، کافیست به مجتمع صافکاری تخصصی اتوداکار مراجعه کنید تا کارشناسان این مرکز با مهارت بالایی که در این زمینه دارند، بدنه خودروی شما را به بهترین نحو ممکن و کاملا تضمینی ترمیم کنند.

آسیب نرسیدن به یکپارچگی خودرو: یکپارچگی بدنه خودرو با روش صافکاری پی دی آر هرگز دچار آسیب نمی شود. در واقع این روش هیچ گونه آسیبی به بدنه وارد نمی کند و فرد متخصص با ابزارهای مخصوص و دانش و مهارتی که در این زمینه دارد تنها به محل فرو رفته نیرو وارد می کند و با سایر بخش ها کاری ندارد.

مزایای صافکاری PDR

هزینه صافکاری PDR چقدر است؟

مطمئنا اولین موردی که پس از مواجهه با خسارتی که به بدنه خودرو وارد شده به ذهن خطور می کند، هزینه هایی است که باید جهت تعمیر و ترمیم آسیب ها بپردازید. برآورد هزینه دقیق  صافکاری pdr امکان پذیر نیست، زیرا این مبلغ به چند فاکتور مختلف بستگی دارد.

تیم متخصص در تعمیرگاه های حرفه ای با توجه به مقدار، شدت و عمق آسیب، ابزار و وسایل مورد نیاز جهت ترمیم، زمان انجام و دستگیر بودن کار، تعیین می کنند که چقدر باید بپردازید.

سخن پایانی

قاعدتا شما نیز پس از مطالعه مطالب بالا دوست دارید که از این روش برای ترمیم قسمت های آسیب دیده و از بین بردن فرورفتگی های خودروی خود استفاده کنید. اما بدنیست این را هم بدانید که تصمیم گیرنده در این رابطه تنها افراد متخصص هستند. بنابراین اگر روزی به هر دلیلی نیاز به دریافت خدمات صافکاری داشتید، می توانید ابتدا با کارشناسان اتوداکار مشورت کنید و از آن ها در این زمینه مشاوره بگیرید. آن ها با دانش و مهارتی که طی سال ها تجربه به دست آورده اند به خوبی شما را راهنمایی می کنند تا مناسب ترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

 

کدخبر: 893611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟