بهترین دریل پیچ گوشتی برقی چه مشخصاتی دارد؟

 

 

دریل چیست و انواع آن کدامند؟

اگر بخواهید دیوار، فلز یا سطوح مختلف را سوارخکاری کنید به سراغ دریل ها می روید که قدرت های متنوع دارند. شما باید با توجه به سختی سطح مورد نظرتان یک دریل با قدرتی که بتواند آن سطح را سوراخ کند؛ انتخاب کنید. دریل می توانند برقی یا شارژی (براشلس) باشند و سه نظام آن ها هم آچاری یا اتومات است.

بقیه اجزای دریل

 به غیر سه نظام وجود موتور و چرخ دنده ها و کلیدهایی که توسط آن می توانید جهت یا سرعت و قدرت دستگاه را تنظیم کنید نیز وجود دارد. مته استفاده شده در دریل ها می تواند سایز مختلفی داشته باشند. مته الماسه استفاده شده در این دستگاه ها از نوع بهترین است زیرا بسیار سخت و بادوام هستند. در دریل های شارژی نیز باتری لیتیوم بهترین گزینه می باشد زیرا توانایی ذخیره انرژی بیشتری را دارند.

پیچ گوشتی برقی چیست و انواع پیچ گوشتی کدامند؟

پیچ ها در همه جا وجود دارند از خانه تا در محل کار و برای با زو بسته کردن آن ها به پیچ گوشتی های دستی یا پیچ گوشتی برقی و شارژی نیاز است. پیچ گوشتی های برقی یا شارژی با سرعت و قدرت بیشتری پیچ ها را باز و بسته می کنند و همانند پیچ گوشتی های دست نیز تنوع وسیعی دارند که باتوجه به نوع پیچ هایی که قصد باز و بسته کردن آن ها را دارید باید قدرت دستگاه خود را انتخاب کنید.

دریل پیچ گوشتی برقی آروا

 دریل پیچ گوشتی چیست و انواع آن

دریل و پیچ گوشتی را در کنار هم تصور کنید یعنی وسیله ای که علاوه بر سوراخکاری بتوان با آن ییچ ها را نیز باز و بسته کرد این ابزار می تواند یک ابزار دو منظوره باشد یا وسیله ای است که شما با خرید آن می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید.

 دریل پیچ گوشتی ها در توان های متفاوتی در بازار عرضه می شوند و علاوه بر سه نظام دارای ترکمتر نیز هستند تا نیرو و سرعت خروجی را متناسب با نوع پیچ تنظیم کنید. دریل پیچ گوشتی هم به صورت شارژی و هم به صورت برقی وجود دارد.

معیار های بهترین دریل پیچ گوشتی برقی

انتخاب بهترین دریل پیچ گوشتی شارژی بسته به نوع کار شما دارد. یک نفر قصد دارد چند پیچ برای کابینت را باز و بسته کند و دیگری می خواهد تنها یک تابلو بر روی دیوار نصب کند.

سرعت دستگاه

در ابتدا محدوده ی سرعت دستگاه خود را مشخص کنید. سرعت دستگاه در دریل پیچ گوشتی برقی با واحد دور بر دقیقه مشخص می شود. مشخص کردن محدودهی سرعت این امکان را برای شما فراهم می کند تا انتظار خودتان را از دستگاه مشخص کنید.

گشتاور دستگاه

محدود گشتاور مشخص می کند شما چه پیچ هایی را باز و بسته کنید. اصولا توسط یک حلقه که در جلوی این دستگاه وجود دارد می توانید بازه گشتاور را تعیین کنید.

اندازه و نوع سه نظام

این جز بسیار بر روی خروجی کار شما تاثیرگذار است. اندازه سه نظام باید متناسب با نوع پیچ ها و قطر و عمق سوراخکاری است. اگر از سه نظام آچار خور استفاده می کنید این امکان وجود باید به صورت دستی این کار را انجام دهید. عمدتا دریل پیچ گوشتی های برقی و شارژی اتوماتیک هستند و با سرعت بیشتری می توانید مته و ... را جابه جا کنید.

بررسی کلاچ دستگاه

هنگام بازو بسته کردن پیچ ها یا سوراخکاری ممکن است دستگاه داخل سطح یا پیچ گیر کند که وجود سیستم کلاچ این امکان را برای شما فراهم می کند تا در صورت وقوع این حادثه دستگاه به طور خودکار قطع شود و نیرویی برگشتی به کاربر و دستگاه وارد نشود و هردو ایمن باشند.

بررسی توان و نوع موتور

توان و نوع موتور دریل آروا

قدرت دستگاه شما با بررسی توان مشخص می شود. با دقت در مقدار توان دستگاه می توانید مشخص کنید چه انتظاری از دستگاه داشته باشید. بررسی نوع موتور نیز بسیار اهمیت دارد موتور می تواند ذغالی یا براشلس باشد. موتور های براشلس فاقد ذغال هستند و به جای ذغال در آن ها از آهن ربا استفاده می شود. موتورهای براشلس صدای کمتری نسبت به ذغالی ها دارند.

سه نظام و اندازه

دوست دارید مته و... دریل را با دست عوض کنید یا به صورت اتوماتیک؟! شما باید دقیقا در همین مرحله نوع سه نظام خود را مشخص کنید که اتومات یا آچاری باشد. انداره سه نظام تعیین می کند چه اندازه ای مته و... داخل دریل پیچ گوشتی قرار می گیرد.

بررسی سیم یا باتری

اگر دریل پیچ گوشتی شارژی می خرید بررسی باتری دریل شارژی از نظر جنس و ظرفیت اهمیت دارد. وجود نشانگر شارژ باتری نیز شما را برای مدیریت مدت زمان کار با دریل شما را کمک می کند و اگر دریل پیچ گوشتی برقی خریدید سیم دستگاه را باید بررسی کنید که مقاومت بالایی داشته باشد.

ارگونومی بدنه و چراغ

سعی کنید دریلی را خریداری کنید که زمانی که آن را در دست می گیرید به راحتی بتوانید با آن کار کنید و محل دکمه و کلیدها در دسترس شما باشد. اگر بدنه علاوه بر ارگونومیک بودن دارای چراغ هم باشد این امکان برای شما فراهم می شود که در مکان های تاریک بتوانید دریل کاری کنید.

بررسی کلیدها

کلیدهای موجود در دستگاه باید علاوه بر مقاوم بودن نرم نیز باشند تا به راحتی با کمی با فشار بتوان آن ها را فعال کرد. علاوه بر این ضد گرد و غبار بودن آن ها نیز باید بررسی شود تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

پیشنهاد آروا برای شما

دریل های آروا تنوع وسیعی دارند. از دریل های خانگی تا دریل های پرقدرت دریل های پر قدرت آروا علاوه بر قابلیت پیچ گوشتی و سوراخکاری حالت چکشی نیز دارند.

موتور دریل های آروا همگی دارای آرمیچر نخ بندی شده هستند تا فرم موتور در دور بالا حفظ شود و صد در صد مس هستند تا تحمل گرمایی بالایی داشته باشند.

بر روی دریل کلید تغییر حالت موتور بین سرعتی و قدرتی، حلقه گشتاور و کلید چپ و گرد و راست گرد و قابلیت های متنوعی تعبیه شده است.

بدنه ارگونومیک است و هنگام در دست گرفتن دریل های آروا احساس راحتی می کنید و تمامی کلید ها برای طول عمر بیشتر ضد گردو غبار هستند.

شما برای خرید محصولات آروا می توانید به سایت arvatools.com و یا به نمایندگی آروا مراجعه کنید و برای انتخاب محصول خود با مشاوران آروا تماس بگیرید.

 

کدخبر: 888513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟