مقایسه کاربردی دو کارگزاری ارانته و ifc

کارگزاری فارکس

یکی از دغدغه‌های اساسی تریدرهای ایرانی، انتخاب کارگزاری مناسب برای ثبت نام و ورود به بازار فارکس است. اگرچه ممکن است شما هم نام کارگزاری‌های قدمت‌داری همانند آلپاری، روبو فارکس، فیبو گروپ، ویندزور و ... را شنیده باشید، اما با کمی تحقیق حتما متوجه خواهید شد که در دنیای امروز، هیچیک از این کارگزاری‌های نمی‌توانند انتخاب شایسته‌ای برای ایرانیان باشند. در بررسی‌های متعدد انجام گرفته، امروزه تنها بروکرهای ارانته، ifc، آمارکتس و چند کارگزاری دیگر کاندید بروکر معتبر برای تریدرهای ایرانی هستند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا به صورت کاملا تخصصی، میان دو کارگزاری ارانته و بروکر ifc یک مقایسه انجام دهیم و به شما بگوییم که کدام کارگزاری برای کدام سبک معاملاتی یا همان استراتژی معاملاتی، مناسبتر است. پیش از هر چیز اجازه دهید تا یک بررسی بسیار کوتاه از هر دو کارگزاری داشته باشیم.

بروکر ارانته

همانطور که در مقاله بررسی بروکر ارانته بیان شده است، این کارگزاری علیرغم قدمت کم (کمتر از 5 سال)، توانسته راه خود را به صدر بروکرهای معتبر جهانی باز کند. رگولاتوری‌های بسیار قدرتمندی دریافت کرده و تیم پشتیبانی قدرتمندی را برای مشتریان ایرانی خود فراهم کرده است. سرعت اجرای معاملات بسیار بالا بوده و همچنین هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای سهولت ارزیابی، اطلاعات هر چهار حساب معاملاتی این کارگزاری در جدول زیر نمایش داده شده است.

بروکر ارانته

بروکر آی اف سی مارکتز

طبق بررسی تخصصی انجام گرفته از بروکر ifc که در این لینک قابل مشاهده است، این کارگزاری قدمتی بیش از 17 سال داشته و در بیش از 18 کشور دنیا، به صورت مستقیم فعالیت دارد. این بروکر نه تنها تیم پشتیبانی فارسی زبان داشته، بلکه تیم‌های تخصصی به بیش از 15 کشور دنیا را نیز برای امر مهم پشتیبانی، فراهم کرده است. در حساب‌های معاملاتی این کارگزاری، تریدر می‌تواند به بیش از 650 نماد معاملاتی دسترسی داشته باشد که متنوع‌ترین سبد معاملاتی در میان تمامی بروکرهای فعال در ایران است. برای مقایسه‌ی سریع و آسان، بهتر است نگاهی بیندازید به جدول زیر که بیانگر شرایط حساب‌های معاملاتی مختلف این کارگزاری است.

بروکر ifc

مقایسه کاربردی

هر دو کارگزاری اعتبار بسیار بالایی داشته و همچنین تیم پشتیبانی قدرتمند فارسی زبان دارند. بنابراین، در ادامه به مقایسه بین سایر ویژگی‌های هر کدام از این دو کارگزاری خواهیم پرداخت.

کارمزدها

از نظر میزان کارمزدهای دریافت شده به ازای هر معامله، ارانته انتخاب بهتری است. یکی از دلایلی که ارانته توانست به سرعت تبدیل به یک کارگزاری معتبر جهانی شود نیز همین میزان بسیار کم کارمزدها (اسپرد، کمیسیون و سواپ) بوده است. اگرچه بروکر ifc نیز میزان کارمزدها را در حد معمول و منطقی نگهداشته است، اما اگر ملاک انتخاب کارگزاری برای شما، میزان کارمزدها باشد، طبیعتا ارانته انتخاب بهتری است. در تمامی حساب‌های ارانته، میزان کارمزدهای معاملاتی بسیار کمتر از بروکر ifc و تقریبا تمام بروکرهای فعال در ایران است.

تنوع نمادهای معاملاتی

در نقطه مقابل، اگر در استراتژی معاملاتی شما نیاز به نمادهای مختلف است، بروکر ifc انتخاب بهتری است. این کارگزاری بیش از 650 نماد معاملاتی ارائه کرده است که باعث شده بزرگترین سبد معاملاتی در میان تمامی بروکرهای فعال در ایران را از آن خود کند. همچنین، در حساب‌های معاملاتی که بر اساس پلتفرم معاملاتی نت ترید ایکس (اختصاصی بروکر ifc) است، امکان ساخت نمادهای معاملاتی اختصصای برای تریدر وجود دارد که همین امر نیز تعداد نمادهای بالقوه را به بیش از 30 هزار نماد افزایش داده که عددی بسیار بزرگ و غیر قابل تصور است.

سرعت اجرای معاملات

هر دو کارگزاری توانسته‌اند در دوره‌های مختلف، جایزه‌ی بهترین کارگزاری بر اساس سرعت انجام معاملات را دریافت نمایند. بنابراین، از این جهت تفاوتی میان این دو کارگزاری وجود نداشته و سرعت اجرای معاملات که خصوصا در استراتژی معاملاتی اسکالپینگ بسیار مهم است، در هر دو یکسان است. همچنین، فرآیند ثبت نام در هر دو کارگزاری نیز بسیار ساده بوده و در کمتر از دو دقیقه انجام خواهد شد.

واریز و برداشت ریالی

در این بخش نیز هر دو کارگزاری توانسته‌اند با معرفی کردن صرافی فارکس همکار در ایران، شرایط واریز و برداشت سریع و ریالی را فراهم کنند. برای واریز و برداشت سریع و آسان، کافی است که به صرافی فارکس معرفی شده از سمت هر کارگزاری مراجعه نموده و با استفاده از درگاه پرداخت بانکی، تراکنش خود را انجام داده و در کمتر از چند دقیقه، شارژ یا برداشت خود را تکمیل نمایید.

انعطاف شرایط معاملاتی

یکی از دلایلی که باعث استقبال از بروکر ifc در ایران شده است، شرایط منعطف انجام معاملات در آن است. این بروکر نه تنها استراتژی معاملاتی اسکالپینگ را مجاز دانسته، بلکه هیچگونه محدودیتی برای هدجینگ، معامله در زبان خبر و ... نیز در نظر نگرفته است. بروکر ارانته نیز محدودیتی در خصوص اسکالپ تریدینگ لحاظ نکرده، اما شرایط کلی حساب‌های معاملاتی آن نسبت به ifc، سختگیرانه‌تر به حساب می‌آید.

انتخاب بروکر

همانطور که در مقاله بهترین کارگزاری فارکس اشاره شده است، انتخاب نهایی بروکر باید بر اساس استراتژی معاملاتی شخصی شما انجام شود. به صورت کلی، بروکر ارانته مناسب تریدرهایی است که به دنبال تریدهای بلند مدت بوده و یا به صورت تخصصی برروی نمادهای مربوط به سهام یا شاخص بورس تمرکز دارند. در طرف مقابل، بروکر ifc بهترین انتخاب برای اسکالپرها بوده و همچنین مناسب تریدرهایی است که به دنبال سبد بزرگی از نمادهای معاملاتی هستند تا بتوانند در هر لحظه، سهم خود را از بخش‌های مختلف مارکت دریافت کرده و سودآوری داشته باشند.

برای مثال، اگر به دنبال معامله کردن طلا یا فلزات ارزشمند دیگر در بازار فارکس هستید، انتخاب مناسب شما به بروکر آمارکتس و آی تی بی تغییر خواهد کرد. بنابراین، پیش از انتخاب بروکر، لازم است که ابتدا در یک حساب دموی فارکس، استراتژی‌های مختلف را تست کرده تا بتوانید یک استراتژی اختصصای برای خود ایجاد نمایید. سپس با توجه به این استراتژی معاملاتی و همچنین شخصیت فردی شما به عنوان تریدر، به سادگی می‌توانید بهترین کارگزاری را انتخاب نمایید. در صورت نیاز به مشاوره، می‌توانید به کارشناسان وبسایت بهترین هست مراجعه نمایید. همچنین مطالعه کردن نظرات سایر تریدرها که در همین وبسایت ذکر شده، خالی از لطف نبوده و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کند.

 

کدخبر: 853989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟