نحوه شستشوی صحیح پرده های توری

شستشوی صحیح پرده های توری ژاکارد

ژاکارد یک متریال سنتی است که برای مدت زمان طولانی است که به عنوان پرده برای پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل دوام و طرح های متنوع خود مشهور است.

بسته به ترکیب و سوراخ های موجود بر روی آنها چنین پرده های توری تقریباً در هر اتاق و فضایی قابل استفاده هستند. به طور معمول پرده های توری ژاکارد از نخ پلی استر و گاهی اوقات در ترکیب با الیاف پنبه تولید می شوند. در برخی از مدل های این پرده ها از نخ های لورکس استفاده می‌شود که باعث درخشندگی آنها می گردد. این ماده نور خورشید را به خوبی منتقل و پخش می کند بنابراین برای اتاق های تاریک ایده‌آل است. انواعی از پرده های توری ژاکارد که دارای بافت متراکم هستند برای اتاق هایی که پنجره های بزرگ داشته و به داخل خانه دید دارند، مناسب هستند.

با این حال پرده های توری ژاکارد نیاز به شستشوی مکرر دارند، زیرا چنین پرده های توری مستعد گرد و غبار زیادی هستند بنابراین وقتی که به طور مکرر شسته نشوند با جذب گرد و غبار رنگ آنها کدر شده و زیبایی خود را از دست می دهند. 

این نوع پرده ها را می توان در دمای پایین در داخل ماشین لباسشویی شست اما از خشک کردن این پرده ها در داخل ماشین لباسشویی باید اجتناب شود و برای خشک شدن تنها باید آنها را آویزان نمود. یکی از مزیت های بزرگ پرده های توری ژاکارد این است که نیاز به اتوکشی ندارند.

شستشوی صحیح پرده ارگانزا

ارگانزا به طور سنتی از نخ ابریشم تولید می شد اما امروزه نمونه های نایلونی، پلی استر یا پنبه ای آن نیز تولید می شوند. یکی از ویژگی‌های این پرده های توری شفافیت آنها است که استفاده از آنها را برای اتاق‌های تاریک مناسب می‌کند، زیرا باعث پراکنده شدن نور در فضا می شود. 

پرده های ارگانزا با الیاف مصنوعی را می توان در داخل ماشین لباسشویی و در دمای کمتر از ۶۰ درجه شست اما نباید آنها را درون خشک کن ماشین خشک کرد.

 در صورتی که پرده ارگانزا شما از جنس ابریشم طبیعی است باید توسط دست و استفاده از مواد شوینده مخصوص شستشو داد. برای خشک کردن پرده های توری ارگانزا با ابریشم طبیعی ابتدا باید آنها را لابلای یک حوله قرار داد تا آب اضافه آن کشیده شود و سپس آنها را در هوای آزاد خشک نمود . در صورتی که می خواهید پرده ارگانزا شما درخشان تر شود می‌توانید در حین آبکشی این نوع پرده ها از مقداری سرکه سفید نیز استفاده کنید.

با توجه به اینکه پرده های تولید شده از ابریشم طبیعی پس از شستشو کاملاً چروک می شوند پس از شستشو می توانید آن ها را با اتو در دمای کم اتو کنید، اما ارگانزا های ساخته شده از مواد مصنوعی نیازی به اتوکشی ندارند.

قوانین شستن پرده های توری شامل چیست؟

برای شستن مناسب پرده های توری باید در نظر داشت که چنین پارچه هایی به هیچ وجه دمای بالا را تحمل نمی کنند بنابراین پرده های توری باید در آب ولرم شستشو داده شوند. چنین پرده‌هایی همچنین نیاز به شستشوی شدید ندارند زیرا کثیفی‌ها به خوبی از چنین موادی دور می شوند.

برای قرار دادن پرده توری در داخل ماشین لباسشویی ابتدا باید این پرده ها با دقت تا شوند زیرا اگر به صورت مچاله داخل دستگاه قرار بگیرند چروک می شوند. بهتر است قبل از قرار دادن پرده های توری در داخل ماشین لباسشویی آنها را در داخل کیسه های مخصوص لباسشویی قرار دهید تا از گیر کردن و پاره شدن آنها جلوگیری شود.

هنگام استفاده از مواد شوینده از ریختن پودر زیاد و یا شامپو برای شستشوی اجتناب کنید زیرا این کار باعث کف زیادی می شود که باعث می شود پس از آبکشی این پرده ها به دلیل باقی ماندن مواد شوینده پارچه پرده زرد رنگ شود.

خشکشویی ، بهترین راهکار برای شستشوی پرده 

ظرافت موجود در پرده و قیمت آن، ایجاد می کند در شستشوی پرده ریسک نکرده و کار را به کاردان بسپارید . 

پرده های چرک و آلوده در خشکشویی، به بهترین نحو شستشه شده و صاف و مرتب، تحویل داده می شوند.

چنانچه ساکن غرب تهران هستید، حباب، خشکشویی ارزان در غرب تهران است که تمام خدمات خشکشویی، اتوکشی، سفید شویی و... را در کمترین زمان انجام می دهد. 

ثبت سفارش در خشکشویی آنلاین  در کمترین زمان از طریق سایت اپلیکیشن امکان پذیر است. قیمت خشکشویی برای هر نوع البسه یا پرده درج شده است. 

تلفن ویژه: 91092732 – 021

www.hobabb.com

کدخبر: 807211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟