این کریسمس در ژاپن باشید

کریسمس مهمترین جشن کشورهای مسیحی دنیاست. تقریبا همه زیبایی های یک کشور را در جشن کریسمس می‌توانید مشاهده کنید. اما شاید با قطعیت بتوان گفت زیباترین مقصد برای سفر در این ایام ژاپن باشد. در این مطلب به نقل از دالاهو به عنوان طراح و مجری تور ژاپن بیشتر درباره این کشور خواهیم نوشت. اگر قصد انتخاب یک تور خارجی شگفت انگیز را دارید حتما به وب سایت دالاهو سر بزنید.

ژاپن برای هر گردشگری، جاذبه‌ای خاص دارد. در پارک‌های ژاپنی قدم بزنید و از هوای لطیف این کشور لذت ببرید.

دل‌تان شاخت فرهنگ‌های نو را می‌خواهد؟ بی‌شک تور ژاپن از بهترین انتخاب‌هاست. کشوری که تاریخ و آداب‌و‌رسوم خاص خودش را دارد و شبیه هیچ جای دیگری نیست.

تور ژاپن هیچ محدودیتی برای خانواده‌هایی که می‌خواهند با فرزندشان سفر کنند، ندارد. چرا که در این کشور می‌توانید تم‌پارک‌ها، دیزنی‌لند و شهربازی‌های مهیجی را پیدا کنید که کودکان حسابی از آن لذت ببرند.

زمانی که  از ژاپن صحبت می‌کنیم این تجربه می‌تواند بسیار غنی‌تر باشد. اگر مسافر تور ژاپن باشید در هنگام بازدید از این کشور با خوردنی‌های مختلفی مواجه می‌شوید که یکی از آنها شیرینی «موچی» است. این شیرینی با اینکه در  شهرهای دیگر دنیا قابل چشیدن است؛ اما خوردن آن در تور خارجی ژاپن چیز دیگری است.

موچی، غذای خدایان

موچی ژاپنی به عنوان «غذای خدایان» در فرهنگ سنتی ژاپن شناخته می‌شود و آن را نماد خوش‌شانسی و ازدواج موفق می‌دانند. این شیرینی بخشی از مراسم سنتی ژاپنی همچون جشن سال نو ژاپنی است و نقش محوری در برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی شینتو دارد. این شیرینی به شکل‌های دیگری همچون «سوپ موچی» یا «اوزونی» (Ozoni) نیز به طبخ می‌رسد که ژاپنی‌ها آن را به مدت بیش از ۵۰۰ سال به عنوان غذای سنتی روز سال نو در ژاپن می‌پزند.

موچی زمانی که اولین بار به جهان معرفی شد «کیک برنج ژاپنی» (Japanese Rice Cake) نام گرفت و مدت‌ها بعد با وجود رسانه‌های اجتماعی و انیمیشن‌های ژاپنی نام واقعی خود را در میان تمام مردم پیدا کرد.

لباس‌های سنتی؛ میراث فرهنگی ژاپن

لباس‌های سنتی ژاپن بیانگر غنای فرهنگ و تاریخ کهن این کشور هستند. این لباس‌ها نه‌تنها زیبایی بصری خاصی دارند؛ بلکه نماد مهمی از هویت ملی ژاپنی‌ها به شمار می‌روند. اگر قصد کرده‌اید تا در تور ژاپن شرکت کنید، خواندن این مقاله فقط چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد؛ اما اطلاعات جالب و مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد تا در تور خارجی و سفر به کشور شوگان‌ها بتوانید از آن استفاده کنید.

لباس سنتی زنان ژاپنی

کیمونو شناخته شده‌ترین لباس سنتی زنان ژاپن که در تور خارجی کشور سامورائی‌ها،‌ حتما با آن روبه‌رو خواهید شد. پوشیدن کیمونو هم به‌نوبه خود، هنری اصیل محسوب می‌شود که نیازمند مهارت و تمرین زیادی است. زنان ژاپنی از کودکی یاد می‌گیرند که چگونه کیمونو را به‌درستی بپوشند و آن را با لوازم جانبی مانند کفش‌های گتا و موهای آرایش‌شده تکمیل کنند.

لباس سنتی مردان ژاپنی

لباس سنتی مردان ژاپنی شامل کیمونو و هاکاما (شلوار پهن و گشاد) و معمولاً ساده‌تر از کیمونوی زنانه است و با رنگ‌های تیره‌تر و طرح‌های محدودتری طراحی می‌شود. مردان ژاپنی، هاکاما را همراه با کیمونو در مراسم رسمی و مذهبی می‌پوشند. این شلوار گشاد و پهن، حرکت آزادانه مردان را هنگام حرکت در مراسم، آیین‌ها یا حتی در جنگ فراهم می‌کند.

آیا جوانان هنوز لباس سنتی ژاپنی می‌پوشند؟

در مقایسه با لباس‌های غربی، کیمونو حرکات فرد را موقع راه‌رفتن محدود می‌کند و درست پوشیدن آن، به زمان بیشتری نیاز دارد. کیمونو و لباس‌های سنتی را در مراسم‌های خاصی مانند فستیوال‌های سالانه ازجمله تعطیلات سال نو، فستیوال «شیچی-گو-سان» (the Shichi-Go-San festival)، عروسی، تشییع جنازه، بیستمین سالگرد تولد یا مراسم فارغ‌التحصیلی می‌پوشند.

بهترین جا برای عکاسی، ژاپن!

تور ژاپن یک فرصت عالی برای دیدن کشوری متفاوت است. جایی که تاریخ، فرهنگ و طبیعتی بی‌نظیر دارد. یک مقصد عالی برای عکاسی زوج‌هایی که می‌خواهند تصاویری زیبا را از روزهای خوب زندگی خود به‌یادگار بگذارند. در این مقاله از بهترین جاذبه‌هایی گفته‌ایم که در شهرهای توکیو، هاکونه، کیوتو و اوساکا واقع شده‌اند و می‌توان در آنها عکس‌هایی زیبا را گرفت.

طبیعت ژاپن، ترکیبی از یک خط ساحلی زیبا و پوشیده شده از کوه‌ها و جنگل‌ها است، زندگی در ژاپن تنها یک زندگی شهری شلوغ نیست و دارای پیشنهادات بیشتری برای بازدیدکنندگان است، به عنوان مثال: از قطعه‌های عظیم الجثه یخ‌های حاصل از رانش کوه در هوکایدو گرفته تا جنگل‌های مانگرو (حرا) در اوکیناوا. از کوه باشکوه فوجی، تا دره عمیق و بزرگ تاکاچیهو، ژاپن شگفتی‌های طبیعی بسیاری برای دیدن دارد. اما در مقابل از بسیاری جهات، ژاپن با داشتن فناوری‌های پیشرو و فرهنگ نوآورانه خود مانند یک نسخه واقعی از یک جامعه پیشرفته از آینده است که جهانیان می‌خواهند در آن زنگی کنند. تکنولوژی در ژاپن از روبات‌ها‌ی همه کاره گرفته تا اختراع و بهره‌برداری از سریع‌ترین قطار جهان که با عنوان Bullet Train (قطار گلوله‌ای) شناخته می‌شود ادامه دارد. توسعه علم الکترونیک و کامپیوترها در ژاپن به نتایج مهمی رسید و‌ گام‌های مهمی در تولید تراشه‌های کامپیوتری مدرن برداشت و صنعت کامپیوتر را متحول کرد. در تور ژاپن می‌توانید به دیدنی‌های بسیاری سر بزنید و تصاویر زیبایی را به‌یادگار بگیرید.

اگر قصد انتخاب یک سفر خارجی از تور روسیه تا تور ژاپن را دارید با مشاوران دالاهو به شماره 02141663000 تماس بگیرید.

کدخبر: 1033756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟