جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست صورت با ضد آفتاب های ایرانی

 کرم ضد آفتاب ایرانی دارای ساختارها و انواع مختلفی است که هرکدام به نوعی از پوست محافظت می کنند. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که spf آن ها ۳۰ به بالا است و هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

آفتاب سوختگی چیست؟

هنگامی که پوست شما بیش از حد در معرض نورخورشید قرار می گیرد، واکنش نشان داده و دچار آفتاب سوختگی می شود. اشعه مادون قرمز و گرما قابل تشخیص است؛ اما اشعه UV تشخیص داده نمی شود و ممکن است در زمستان نیز به پوست آسیب بزند. آفتاب سوختگی عارضه ای بوده که در معرض نور خورشید بلافاصله بعد از ده دقیقه علائم آن نشان داده می شود. پس پیشگیری از آفتاب سوختگی بسیار مهم بوده؛ زیرا ممکن عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

علائم آفتاب سوختگی در صورت

قسمت های مختلفی در بدن وجود دارد که ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود. صورت، لاله گوش، و پوست سر بیشترین نواحی در معرض خطر هستند. علائم آفتاب سوختگی ممکن است چند ساعت بعد از قرارگرفتن در معرض نور خورشید به وجود آیند. در فرایند بهبود نیز ممکن است به خشکی بیش ازاندازه پوست و پوسته پوسته شدن آن مواجه شوید. برخی از علائم آفتاب سوختگی به شرح زیر است:

  1. التهاب پوست

  2. داغ شدن پوست هنگام لمس کردن

  3. حساسیت و خارش و درد

  4. تورم

  5. تاول

  6. پوسته پوسته شدن

  7. گاها ممکن است آفتاب سوختگی با سردرد، حالت تهوع، تب و خستگی نیز همراه باشد.

علت آفتاب سوختگی صورت

اشعه ماورا بنفشی که ناشی از نور خورشید است و به پوست آسیب می زند دو نوع UVA و UVB دارد. اشعه UVA به لایه های عمیق پوست و UVB در لایه های سطحی تر مشکل ایجاد می کند. برخی از عوامل زیر باعث ایجاد آفتاب سوختگی در صورت می شوند:

  • اگر مدت زمانی که در آفتاب هستید، زیاد باشد ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.

  • داروهای خاصی که حساسیت نور را افزایش می دهند؛ مصرف کنید.

  • شدت اشعه ماورا بنفش بیشتر شده باشد.

  • نوع پوست و رنگ دانه های متفاوت آن در آفتاب سوختگی اثر دارد؛ مثلا افرادی که پوست سفید تری دارند بیشتر دچار آفتاب سوختگی می شوند.

  • اسپری کردن روغن روی پوست احتمال آفتاب سوختگی را افزایش می دهد.

چطور می توانیم از آفتاب سوختگی جلوگیری کنیم؟

اقدامات بسیار ساده ای وجود دارد که بتوان از آفتاب سوختگی جلوگیری کرد. برخی از اقدامات به شرح زیر هستند:

  1. بین ساعات ۱۰ تا ۴ عصر کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

  2. از برنزه کردن زیر نور آفتاب پرهیز کنید.

  3. استفاده از ضد آفتاب با spf بالای ۳۰ حتی در روزهای گرم سال

  4. استفاده از کلاه های لبه دار و عینک آفتابی

  5. استفاده از وسایل و لوازمی که به نور حساسیت نداشته باشد.

  6. استفاده از ضد آفتاب برای کودکان توصیه نمی شود.

آفتاب سوختگی

استفاده از ضد آفتاب ایرانی برای کاهش آفتاب سوختگی

برای پیشگیری از بروز آفتاب سوختگی اولین روش ممکن استفاده از ضد آفتاب است. همان طور که قبلا بیان شد ضد آفتابی خوب است که spf آن ۳۰ به بالا باشد. Spf میزان محافظت کنندگی ضد آفتاب از پوست را نشان می دهد. ضد آفتاب های ایرانی مختلف از جمله معدنی و شیمیایی آن در پیشگیری از آفتاب سوختگی موثر هستند. ضد آفتاب های معدنی با به وجود آوردن یک لایه بر پوست از پوست دربرابر اشعه UV محافظت می کند. ضد آفتاب های شیمیایی نیز با جذب اشعه بنفش و تبدیل آن به گرما از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند. ضد آفتاب های شیمیایی شفاف تر از معدنی ها بوده؛ اما ممکن است برخی افراد به مواد آن حساسیت داشته باشند. به طور کلی هر دونوع ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک کننده هستند.

ضد آفتاب سیسپرسا

ضد آفتاب سیسپرسا دارای بافت سبک و ابریشمی است که سرعت جذب بالایی دارد و احساس سنگینی و چربی را روی پوست به وجود نمی آورد. این ضد آفتاب به دلیل ویژگی های ضدالتهابی که دارد برای مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی بسیار مناسب است. همچنین فلوئید این ضد آفتاب 50 بوده و سطح پوشانندگی بالایی دارد؛ بنابراین گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره در همه فصول جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی است.

ضد آفتاب لافارر

ضد آفتاب لافارر یک ضد آفتاب ایرانی بوده که یکی از گزینه های مناسب برای استفاده جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی است. این ضد آفتاب طیف گسترده ای از سطح پوست را پوشش داده و دارای 50spf است. این ضد آفتاب خاصیت ضدحساسیتی نیز دارد و و هنگام استفاده، اشعه نور را حساس تر نمی کند. ضد آفتاب لافارر که بی رنگ است یک محافظت کننده قوی دربرابر اشعه های UV خورشید بوده و از بروز هرگونه عارضه پوستی مانند آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

ضد آفتاب درماتیپیک

کرم ضد آفتاب درماتیپیک دارای بافت نرم و سبکی است که باعث ایجاد سنگینی روی پوست نمی شود. این کرم دارای 50spf است که از پوست دربرابر اشعه های مضر محافظت می کند. ضد آفتاب درماتیپیک با سطح پوشانندگی بالایی که دارد از بروز آفتاب سوختگی نیز جلوگیری کرده و گزینه مناسبی برای مصرف روزانه به حساب می آید.

آفتاب سوختگی

سخن پایانی

یکی از عارضه هایی که در تابستان بیشتر افراد را دچار می کند، آفتاب سوختگی است. این عارضه از طیف خفیف تا شدید را شامل می شود و اصولا مدتی بعداز قرار گرفتن در معرض نور خورشید علائم ظاهر می شود. یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از بروز آفتاب سوختگی، استفاده از ضد آفتاب های ایرانی است که در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند. ضد آفتابی برای پیشگیری از آفتاب سوختگی مناسب بوده که لایه محافظتی آن ها ۳۰ به بالا است و سطح پوست را کاملا پوشش می دهد.

کدخبر: 1031850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟