آهنگ جدید مجال به نام «انسان معاصر» با فضاسازی حماسی منتشر شد. در این آهنگ می‌توانیم خلاقیت جدید مجال را با تمرکز بر فضاسازی و لحن خواندن گوش کنیم. طوری که صداها و لحن خواننده به طرز عمیقی ما را تحت تاثیر شعر و پیام آن قرار می‌دهد. برای گوش کردن آهنگ جدید مجال می‌توانید به صفحه آهنگ انسان معاصر مجال بروید و از آنجا آهنگ را دانلود یا به صورت آنلاین گوش کنید. همچنین شعر آهنگ جدید مجال را می‌توانید در همین صفحه بخوانید.

ارزش‌های اسلامی ایرانی در آهنگ «انسان معاصر»

مجتبی الله وردی (مجال) در اغلب کارهای هنری خود ارزش‌های اسلامی و ایرانی را دنبال کرده. مانند آلبوم زمین عجیب و تک آهنگ‌های قبل از آن که مخاطب ایرانی را به تفکر بیشتر درباره هویت خود دعوت می‌کرد. در آهنگ جدید مجال به نام «انسان معاصر» نیز همان ارزش‌های اسلامی و ایرانی را دوباره می‌شنویم. با این تفاوت که حاوی پیامی جدید برای انسان‌های عصر حاضر است. نکته دیگر اینکه پیام اربعین همواره به وسیله سخنرانی‌ها و در محتوای مذهبی به مخاطب ارائه می‌شد. اما مجال با آهنگ انسان معاصر، این پیام را در قالب یک موسیقی مدرن به سبک هیپ هاپ، برای سلیقه‌های امروزی ارائه کرد.

بررسی کامل آهنگ جدید مجال به نام انسان معاصر

  • در ابتدای آهنگ، مجال با فضاسازی به کمک چند بیت اول، حس و حال راهپیمایی اربعین را برای ما تداعی می‌کند که اوج این حس و حال را می‌توانیم در بیت زیر بخوانیم:

«حضوری که سرآغاز قیامش نجف حضرت حیدر و سرانجام صعودش به سلامی است مزین که به ارباب دو عالم برسانی»

  • در ادامه مجال معنای کربلا را از دیدگاه‌های جدید و مختلف برای مخاطب می‌خواند. کربلا را قلبی می‌داند که برای زنده ماندن انسان تپیده است. کربلا را زمینی می‌داند که در آن فطرت انسان به گناه آلوده نمی‌شود و جایی‌ست که انسان‌ها از سراسر جهان برای زدودن غم دل‌هایشان به آنجا می‌روند. سپس واقعه کربلا را به مسئله امروز فلسطین و مورد ظلم واقع شدن آنان پیوند می‌زند که در بیت زیر مشهود است:

«ستمکار سوار است به افکار و گرفته است مسلسل سوی کودک

نه یکی بلکه هزارند که قربانی فرعون زمانند»

  • مجال با این پیوند میان واقعه کربلا و مسئله غزه، از مخاطب دعوت می‌کند که کربلای معاصر را ببیند. در واقع مسئله غزه را راهنمای انسان معاصر برای گریز از شر معرفی می‌کند:

«غزه تصویر رسایی است که از شر بگریزی»

  • سپس از مخاطب می‌خواهد که اربعین را خط مقدم کربلای معاصر بداند. راهپیمایی که پیام امام شهید را به جهانیان ارسال می‌کند:

«اربعین است کنون خط مقدم

تا به دنیا برسانیم پیامی

ز امامی که شهید است»

  • حالا جهان را بر سر دوراهی به تصویر می‌کشد که یک راه آن به طرف زر و زور و ریاست می‌رود و طرف دیگر راه حسین و همان راه سعادت است و انسان معاصر را مختار بین این دو راه می‌داند:

«انتخابش همه در دست من و توست من و تو

که در این راه بمانیم و یا دل بدوانیم در آن چاه هلاکت»

  • در آخر راهپیمایی اربعین را به آزادی قدس پیوند می‌زند و دیدار با امام عصر را نزدیک می‌داند تا زمین از ستم و سیاهی و درد آزاد شود:

«هر عمودی که در این راه شمردیم

از یاد نبردیم که سربازی فرزند تو امروز وظیفه است

وه چه نزدیک شده لحظه دیدار

شود صبح پدیدار و رسد یار

چه زیباست رهایی زمین از ستم و درد و سیاهی»

دانلود آهنگ انسان معاصر از وبسایت رسمی مجال

شما می‌توانید آهنگ جدید انسان معاصر را در وبسایت رسمی مجال گوش یا دانلود کنید. همچنین تمام آهنگ‌های قبلی و آلبوم زمین عجیب در این وبسایت در دسترس هستند. اشعار تمام آهنگ‌ها و موزیک ویدیو‌های جذاب مجال را نیز می‌توانید در همین وبسایت بخوانید و مشاهده کنید.

کدخبر: 1031303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟