جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود

امروزه جراحی بلفاروپلاستی می‎تواند امیدبخش بازگشت دوباره زیبایی به این‎گونه افراد و جوانسازی پوست آن‌ها باشد؛ به همین منظور در این مطلب سعی داریم با بررسی عمل زیبایی بلفاروپلاستی و مزایا و معایب آن، شما را با این فرصت طلایی برای رفع مشکلات پلک آشنا کنیم.

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی که به جراحی پلک نیز معروف است، نوعی جراحی ساده و نسبتا کم‌خطر است که به منظور رفع پف اطراف چشم و افتادگی پلک‌ها انجام می‎شود. این نوع عمل امروزه به یکی از رایج‌ترین عمل‎ های جوانسازی تبدیل شده که باتوجه‌ به نتایج فوق ‎العاده‌ای که بر زیبایی داشته است، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده.

عمل بلفاروپلاستی می‌تواند به دلایل مختلفی توصیه شود؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت این عمل بیشتر جهت زیبایی و جوانسازی چشم و همچنین برای رفع انسداد دید ناشی از افتادگی پلک انجام می‎شود. البته لازم به ذکر است در برخی مواقع ممکن است عمل، هم جنبه زیبایی داشته باشد و هم درمانی.

طی جراحی بلفاروی پلک بالا، پزشک متخصص با ایجاد برش بر روی چین پلک، ضمن به حداقل رساندن احتمال باقی ماندن جای جراحی، پوست اضافی و تمامی کیسه‌های چربی که سبب پف و افتادگی پلک شده‌اند را تخلیه می‎کند؛ سپس با استفاده از نخ بخیه نازک محل برش را بخیه می‎زند. از مهم‌ترین ویژگی‎های این عمل که موجب پرطرف‎دارشدن آن نیز شده است، سرپایی بودن آن و عدم نیاز به بستری است؛ اما ممکن است در برخی شرایط خاص و بسته به وضعیت مراجعه‌کننده، پزشک، صلاح شخص را در بستری کوتاه‌مدت ببیند.

نمونه کار قبل و بعد بلفاروپلاستی پف زیر چشم

مزایای جراحی بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی مزایای متعددی را شامل می‎شود که هر کدام از آن‎ها می‎تواند تردید شما برای مراجعه به کلینیک بلفاروپلاستی را به حداقل رساند. جهت آشنایی بیشتر با جراحی بلفاروپلاستی، در این قسمت به بررسی مهم‎ترین مزایای آن پرداخته‎ایم.

  • رفع اختلالات بینایی ناشی از افتادگی پلک: با افزایش سن یا به دلیل عوامل وراثتی، برخی از افراد با افتادگی بیش‌ از حد پلک مواجه هستند؛ به ‎گونه ‎ای که دید آن‌ها محدود می‎شود. بلفاروپلاستی با رفع این مشکل پلک، می‌تواند کاملا محدودیت‎های دید شما را از بین برده و فرم چشم‌هایتان را بهبود بخشد.
  • جوانسازی چشم: ازآنجایی که اولین قسمت بروز آثار افزایش سن، چشم‎ها هستند، بسیاری از افراد از دیدن چین و چروک‎های اطراف چشم رنج می‎برند. جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند مناسب‎ترین گزینه برای رفع علائم پیری و جوانسازی چشم‎ها باشد.
  • رفع عیوب پلک بالا و پایین: طی این عمل تمامی عیوب پلک‌های پایین و بالا رفع خواهد شد و دیگر با مشکلاتی همچون پف اطراف چشم، افتادگی پلک و شل‌شدگی پوست و عضلات اطراف چشم مواجه نخواهید بود.‎

نمونه کار قبل و بعد بلفاروپلاستی افتادگی پلک

معایب جراحی بلفاروپلاستی

این عمل نیز همانند دیگر عمل‎های زیبایی علاوه بر مزایای زیادی که دارد، معایبی نیز دارد؛ ازآنجایی‎که چشم‌ها حساس‌ترین عضو صورت محسوب می‎شوند، ممکن است این عمل خطراتی همچون خونریزی و عفونت را به دنبال داشته باشد؛ اما اگر عمل بلفاروپلاستی توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، می‌توان احتمال بروز عوارض و آسیب ‎های ناشی از این معایب را بسیار کمرنگ کرد و دیگر نگران بروز هیچ‌یک از این موارد نباشید؛ به‌طورکلی می‎توان معایب جراحی بلفاروپلاستی را شامل موارد زیر دانست:

  • دوران نقاهت طولانی: دوران نقاهت و روند بهبودی پس از جراحی بلفاروپلاستی ممکن است تا چند هفته طول بکشد و در این بازه زمانی با چشمی کبود و متورم مواجه باشید.
  • عدم تقارن پلک‎ها: لازم به ذکر است جراحی در کلینیک‌های نامعتبر و نتیجه کار پزشکان کم‌تجربه ممکن است به این مشکل ختم شود و پس از عمل جراحی متوجه شوید تقارن ذاتی پلک‌ها از بین رفته است؛ به همین جهت توصیه می‎شود با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و تماس با مشاور متخصص بلفاروپلاستی، از صحت کار مجموعه موردنظر اطمینان حاصل کنید.
  • بروز خشکی و سوزش چشم: بنا به نوع عمل و میزان مداخله پزشک متخصص، ممکن است پس از عمل بلفاروپلاستی، خشکی و سوزش چشم سبب ناراحتی شما شود که این عوارض پس از عمل بسیار طبیعی است و پس از گذشت زمان کاملا رفع می‎شوند.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی به عوامل متعددی ازجمله نوع جراحی، محل انجام جراحی، مکان بستری (در صورت صلاحدید پزشک برای بستری) و همچنین میزان تجربه پزشک متخصص وابسته است؛ به همین جهت نمی‎توان هزینه‌ ای واحد برای این عمل درنظر گرفت؛ اما به‌طورکلی می‌توانید با تحقیق درباره کلینیک ها، بهترین مراکز زیبایی را رصد کرده و با برقراری ارتباط با مشاورین مجموعه موردنظر از هزینه عمل مطلع شوید.

امروزه کلینیک‌های زیبایی متعددی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی وجود دارند که هرکدام خدمات خود را در ازای دریافت هزینه ‎ای مشخص ارائه می‎کنند. کلینیک ماه نقره ‎ای یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی است که با خدماتی همچون مشاوره تخصصی رایگان و انجام عمل در شرایطی کاملا مجهز و بهداشتی در ازای دریافت هزینه‌هایی مطلوب، سبب سهولت تصمیم‎ گیری و اقدام برای انجام این عمل شده است.

علاوه بر این موارد، سابقه درخشان این مجموعه با بیش‎از 2000 عمل موفق، جای تردیدی برای مراجعه به این کلینیک باقی نگذاشته و توصیه می‌شود با مراجعه به وب‎سایت این مجموعه و بررسی نمونه کار قبل و بعد بلفارو در این کلینک، اقدام به انجام این عمل زیبایی کرده و زیبایی را به چهره خود بازگردانید.

جمع بندی

همان‌طور که متوجه شدید امروزه جراحی بلفاروپلاستی به یکی از پرطرف‎دارترین عمل های چشم تبدیل شده است که افراد مختلفی جهت رفع مشکلات زیبایی و عملکردی چشم خود به متخصصین فعال در این حوزه مراجعه می‎کنند؛ به همین منظور در این مطلب سعی کردیم با ارائه اطلاعاتی جامع از این نوع عمل زیبایی، شما را به درک درستی از چگونگی آن و تأثیری که بر زیبایی چشم و صورت دارد برسانیم تا اگر از مشکلاتی همچون افتادگی پلک، پف و شل‌شدن عضلات اطراف چشم رنج می‎برید، این عمل را انجام داده و وضعیت ظاهری و عملکردی چشم‎های خود را بهبود بخشید.

کدخبر: 1027434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟