انواع لوح تقدیر

لوح تقدیر یک وسیله یادگاری به شمار می‌رود که حاوی یک متن قدردانی است و به افرادی که توانستند دستاوردی کسب کنند یا در کار خود موفق هستند، اهدا می‌شود. لوح تقدیر معمولا از لحاظ جنس، نوع طراحی و موضوع در انواع مختلف زیر وجود دارد.

لوح تقدیر

انواع لوح تقدیر از لحاظ سبک طراحی

  1. لوح تقدیر جعبه‌ای: این مدل لوح تقدیر از یک جعبه و پلاک تشکیل شده که جعبه آن را از چوب یا جیر ساخته می‌شود و جنس پلاک آن معمولا از فلز یا مولتی استایل است.
  2. لوح تقدیر کتابی: همانگونه که از نام این نوع لوح تقدیر مشخص است، از نظر ظاهری شبیه به کتاب طراحی می‌شود. برای ساخت جلد این مدل لوح تقدیر معمولا از چرم یا جیر استفاده می‌کنند و جنس ورقی که متن روی آن درج می‌شود از کاغذ روغنی یا کاغذ مرغوب گلاسه است.
  3. لوح تندیس: لوح تندیس که به آن تندیس حجمی هم گفته می‌شود، نوع دیگری از لوح‌های تقدیر است که قسمت بالای آن به صورت سه بعدی است و متن تشکر آمیز روی قسمت پایه تندیس آن نوشته می‌شود.

انواع لوح تقدیر از لحاظ مناسبت

  1. لوح تقدیر دانش آموزی: این مدل لوح تقدیر به دانش آموزان نمونه و برتر اهدا می‌شود. همچنین متن و طراحی آن به گونه‌ای است که متناسب با روحیه و سن دانش آموزان باشد.
  2. لوح تقدیر پزشک و پرستار: این نوع از لوح‌های تقدیر حاوی متن‌هایی محترمانه و زیبا برای قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران است.
  3. لوح تقدیر حسابدار: نوع دیگری از لوح تقدیر بوده که مدیران شرکت‌ها وسازمان‌ها به منظور قدردانی از زحمات حسابداران، به آن‌ها هدیه می دهند.
  4. لوح‌ تقدیر ورزشی: این نوع لوح به ورزشکارانی که در مسابقات ورزشی مقام برتر کسب کرده‌اند اهدا می‌شود و حاوی متن‌های انگیزشی و تحسین برانگیز است.

انواع لوح تقدیر از لحاظ جنس

  1. لوح تقدیر چوبی: این مدل لوح با چوب ساخته می‌شود و بر روی آن طرح‌های جذاب و زیبایی حکاکی می‌کنند.
  2. لوح تقدیر فلزی: همانطور که از نام آن پیدا است از فلز ساخته می‌شود و فلزاتی مثل آهن، برنج، آلومینیوم و استیل ماده اصلی سازنده آن‌ها هستند.
  3. لوح تقدیر گلاس شیشه‌ای: متریال اصلی این نوع لوح معمولا کریستال، شیشه و‌ پلکسی است.

انواع پلاک

پلاک یک قطعه صاف و مستطیل شکل است که برای نمایش دادن اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا نام، لوگو و آرم یک واحد تجاری روی آن چاپ می‌شود یا برای معرفی مشخصات یک محصول، اطلاعاتی که مصرف کننده باید بداند را روی پلاک می‌نویسند. معمولا امکان ساخت پلاک‌های تبلیغاتی با متریال مختلف وجود دارد و پلاک‌ها از نظر نوع متریال به انواع مختلف زیر دسته بندی می‌شوند.

  • پلاک آلومینیومی: پلاک آلومینیومی برای تابلو آسانسور، پلاک مشخصات محصولات، پلاک مشخصات تجهیزات صنعتی و… کاربرد دارد زیرا آلومینیوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است.
  • پلاک استیل: پلاک استیل یکی از بهترین انواع پلاک‌ها به شمار می‌رود زیرا در انواع مختلفی قابل دسترس است و در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاومت دارد.
  • پلاک پلکسی: پلاک پلکسی یکی دیگر از انواع پلاک‌ها است که با معده‌ای شفاف به نام پلکسی ساخته می‌شود.
  • پلاک مولتی استایل: برای ساخت این نوع پلاک از ورق مولتی استایل که از مشتقات پلکسی و طلق است، استفاده می‌شود. پلاک مولتی استایل به دلیل تنوع رنگی بالا و ظاهر جذاب، جزو محبوب‌ترین پلاک‌ها به شمار می‌رود.

پلاک

انواع تندیس

تندیس یا مجسمه یکی دیگر از محصولات تبلیغاتی است که نام یا لوگو یک شرکت یا سازمان را روی آن درج می‌کنند و مدیران شرکت‌ها درنمایشگاه‌ها یا همایش‌ها آن را به حاضرین هدیه می‌دهند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای قدردانی از کارمندان نمونه به آن‌ها تندیس اهدا می‌کنند تا انگیزه افراد برای کار کردن افزایش پیدا کند.

تندیس از نظر‌ جنس و‌ شکل ظاهری به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شود:

انواع تندیس از نظر جنس

  • تندیس چوبی: تندیس چوبی با چوب طبیعی درختان ساخته می‌شود و برای شکل دادن آن از ابزارآلاتی مثل قیچی، سنگ‌زنی، مرکب، تیغه و… استفاده می‌کنند.
  • تندیس پلکسی: این مدل تندیس با ماده‌ای شفاف به نام پلکسی که ظاهر آن شفاف است، ساخته می‌شود. تندیس پلکسی به دلیل ظاهر جذابی که دارد جزو تندیس‌های پرطرفدار به شمار می‌رود.
  • تندیس فلزی: همانطور که از نام این تندیس مشخص است آن را با فلزاتی مثل برنج، برنز، آهن و… می‌سازند.
  • تندیس شیشه‌ای: برای ساخت تندیس شیشه‌ای از شیشه استفاده می‌شود، به همین دلیل ظاهری شفاف دارد.

تندیس پلکسی شرکت مهندسین مشاور یکم

انواع تندیس از نظر شکل ظاهری

  • تندیس لوگو: این نوع از تندیس به شکل لوگو یا آرم یک سازمان یا شرکت ساخته می‌شود تا شکل ظاهری لوگو در ذهن مخاطب باقی بماند.
  • تندیس چهره: تندیس چهره معمولا به شکل چهره خود فرد دریافت کننده یا یک فرد نام آشنا و مشهور در حوزه علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… ساخته می‌شود.

انواع بج سینه

بج سینه یک برچسب کوچک است که به شکل لوگوی شرکت‌ها و سازمان‌ها ساخته می‌شود و کارکنان سازمان‌ها یا کسب و کارها آن را روی لباس خود نصب می‌کنند. نصب بج سینه روی لباس کارکنان یک مجموعه معمولا پیامدهای مثبتی دارد مثلا به تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار مورد‌نظر کمک می‌کند، باعث افزایش تعهد کارکنان می‌شود و میزان همبستگی آن‌ها را بالا می‌برد.

انواع بج از نظر کاربرد

  1. بج سازمانی: این مدل بج به شکل لوگوی یک سازمان خاص مثل سازمان آتش نشانی، پلیس، نظام پزشکی و… ساخته می‌شود.
  2. بج سازمانی: همانگونه از نام آن مشخص است آن را به شکل لوگو یا درجات نظامی می‌سازند.
  3. بج بانک: این نوع از بج سینه شبیه به لوگو بانک ساخته می‌شود.

انواع بج از نظر محل نصب

بج سینه را معمولا می‌توان روی لباس‌های مختلف نصب نمود، به همین دلیل از نظر محل نصب در انواع مختلف زیر وجود دارد:

  1. بج کت مردانه
  2. بج مانتو
  3. بج شال مقنعه
  4. بج یقه

بج کت مردانه

انواع بج سینه از لحاظ جنس متریال

برای ساخت بج سینه از مواد مختلفی استفاده می‌شود، به همین منظور انواع بج سینه با جنس‌های مختلف وجود دارد:

  • بج سینه فلزی
  • بج سینه پلی استری
  • بج سینه پلکسی

نحوه سفارش ساخت لوح تقدیر و تندیس و سایر محصولات تبلیغاتی به شرکت نونگاه

محصولات تبلیغاتی معمولا بر روی برندسازی تاثیر می‌گذارد، در نتیجه کسانی که قصد سفارش لوح تقدیر، تندیس، پلاک استیل، انواع بج کت مردانه و مانتو را دارند باید به یک جای معتبر مراجعه نمایند. مجموعه تبلیغاتی نونگاه یکی از بهترین مجموعه‌ها برای ساخت محصولات تبلیغاتی به شمار می‌رود زیرا این مجموعه بیش از ۱۰ سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع تندیس، لوح تقدیر، انواع پلاک استیل، انواع بج کت مردانه و مانتو و… فعالیت دارد.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت تبلیغاتی نونگاه، برای تولید محصولات خود از به روزترین تجهیزات استفاده می‌کند و تمام مراحل طراحی و ساخت محصولات این شرکت، توسط افراد حرفه‌ای و مجرب انجام می‌شود.

کدخبر: 1025766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟