روحانی : وضعیت اقتصادی ما بهتر از وضعیت آلمان است + فیلم
حجم ویدیو: 10.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در نشست ستاد ملی کرونا، از زحمات کادر درمان و برخی از دستگاه‌ها تشکر کرد و گفت: در طول هفت ماه و چند هفته‌ای که کادر درمان با این بیماری روبه‌رو هستند، زحمات زیادی کشیده‌اند که از این افراد باید قدردانی کرد. البته برخی از قسمت‌ها تلاش و مراقبت بیشتری کرده‌اند که قرار است وزارت بهداشت آنها را تشویق کند.

وضعیت اقتصاد ایران از آلمان بهتر است

روحانی با تشکر از بخش اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: صبح امروز گفته شد، وضعیت اقتصادی آلمان منفی ۵.۲ است که اقتصادشان کوچک شده و رشد اقتصادی‌شان منفی است. آلمان یک کشور پیشرفته است که تحریم نیست. حتما اقتصاد ما وضعیت بهتری از این رقم داشته و رشد ما مثبت شده یا اگر منفی شد، وضعیت ما بهتر از وضعیت آلمان باشد.

وی با اشاره به بخش اقتصاد دیجیتال ابراز داشت: در مدت ۶ ماه امسال، نسبت به سال‌های قبل اقدامات ما چند برابر شده است. مهم است در زمینه اقتصاد الکترونیک و دیجیتال قدم‌هایی برداشته شده است. در شرایط کنونی حضورها را باید کمتر کنیم که راهش اقتصاد الکترونیک و دیجیتالی است.

رییس جمهوری با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند به طور مداوم مردم و جامعه را ترسانده و در جامعه بی‌اعتمادی ایجاد کنند، ‌گفت: این افراد می‌خواهند بگویند آمار، ‌ روش درمان، دستورالعمل‌ها دقیق نیست تا مردم هم نگران و هم هراسناک و بی‌اعتماد شوند. ولی در مقابل ما باید در کشور ایجاد همدلی، هماهنگی و هم افزایی کنیم.

روحانی دست به دست یکدیگر دادن در این شرایط خاص را با توجه تحریم‌ها و کمبودها مهم دانست و گفت: به امید خدا این سبب شود تا هم سلامت و هم معیشت مردم تامین شود و این هدف اصلی دولت در کنار سایر اهداف مانند آموزش، فرهنگ و سایر مسائل است که ما آنها را دنبال می‌کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا را پیشگیری دانست و تصریح کرد: حدود ۷ ماه در کشور ما و ۹ ماه در سایر کشورهای جهان از شیوع این بیماری گذشته است، ‌ همه به این نتیجه رسیدند که تنها راه جلوگیری از ابتلا پیشگیری و این راه توسط همه افراد جامعه امکانپذیر است.

حرکت به سمت مرزعراق غیرقانونی است/ مرزها بسته است

روحانی با اشاره به مصوبات قبلی ستاد درباره مراسم اربعین تاکید کرد: هیچ رفت‌وآمدی برای راه پیمایی درعراق وجود ندارد، مرزهای کشور با عراق به طور کامل بسته است.

رییس جمهوری به گزارش فرمانده نیروی انتظامی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعدادی توسط یکسری افراد اغفال شده‌اند که البته به «بلدچی» تعبیر می‌کنند که ما به آن «قاچاقچی» می‌گوییم؛ این قاچاقچیان پولی از افراد می‌گیرند و آنها را به ان طرف مرز می‌برند که پس از ان وسط راه رها کردند و مشکلات و خطرات جانی برای بعضی از آنها ایجاد کرده‌اند.

روحانی تاکید کرد: هیچ‌کس به سمت مرزهای (غربی) کشور حرکت نکند، این کار قانونی نیست، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و نیروهای مرزدار، استانداران و وزارت کشور همه در این زمینه احساس مسوولیت کنند و از جان مردم حفاظت کنند.

امسال راهپیمایی اربعین در ایران نداریم

رییس جمهوری باتاکید بر این که امسال راهپیمایی نمادین اربعین در داخل کشور نداریم، تصریح کرد: در برخی سال‌ها این راهپیمایی در کشور برگزار می شد اما امسال در ایران راهپیمایی در روز اربعین نداریم، و عزاداری‌های امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟