234 هکتار مراتع اصفهان سوخت! / بحران آتش سوزی چگونه مدیریت می شود؟

به گزارش رکنا از اصفهان؛  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کنترل حریق بعدازظهر روز گذشته در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان اظهار کرد: این حریق به مساحت ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع گزارش شده بود.

وی همچنین به کنترل حریق در ۳ هکتار از اراضی مرتعی رود آباد شهرستان سمیرم ابراز کرد: این حریق نیز روز پنجشنبه منجر به بروز خسارت به پوشش گیاهی مرتعی از گونه‌های گون، ارژن و گیاهان علوفه‌ای شد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه در این رابطه عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های اردستان و سمیرم با اقدام به موقع و با همکاری عوامل محلی نسبت به کنترل حریق در اراضی و پیشگیری از سرایت حریق به مراتع منطقه اقدام کردند، اضافه کرد: علت وقوع حوادث اخیر نیز عوامل انسانی گزارش شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۹ فقره حریق در مراتع سطح استان اصفهان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این شرایط باعث بروز خسارت به ۲۳۴ هکتار از مراتع شد.

شیشه فروش با بیان اینکه مناطق غرب و جنوب استان اصفهان بیشترین آمار وقوع حوادث را به خود اختصاص دادند، ادامه داد: شهرستان‌های فریدون‌شهر، سمیرم، بویین میاندشت، شهرضا، چادگان و فریدن بیشترین آمار تعداد و سطح اراضی تحت تأثیر حریق را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و همزمان با افزایش دما و عدم رعایت اصول ایمنی توسط مرتع داران، طبیعت گردان و.... تشدید شد، ادامه داد: تابستان امسال گرم‌ترین تابستان طی سنوات اخیر گزارش شد؛ تشدید شرایط گرد و غبار|، ناترازی برق و آب، بروز تنش آبی برای اشجار، باغات و فضای سبز و افزایش حریق در پوَشش های گیاهی، مرتعی و جنگلی از تأثیرات افزایش دما در تابستان امسال بود.