افزایش ۱۵درصدی ترافیک اصفهان / اقدامات شهرداری اصفهان در حل چالش‌های ترافیکی قابل توجه است+فیلم
حجم ویدیو: 24.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:17

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین حق شناس در سی و نهمین ویژه برنامه به احترام مردم اصفهان که با محوریت آغاز ستاد مهر اصفهان به تشریح برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل شهری پرداخت و ضمن تبریک میلاد پیامبر و همزمانی با بازگشایی مدارس گفت: «امیدواریم این زمان، مایه رحمت و برکت برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان، و همچنین برای ستاد مهر باشد.

وی سپس با اشاره با بررسی‌های انجام شده درباره وضعیت ترافیک شهری در مهرماه، اعلام کرد: در سال‌های گذشته ترافیک شهری اصفهان هر سال حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش به دلیل ورود گروه‌های جدید به شهر و تمایل مردم به استفاده از خودرو به علت قیمت مناسب بنزین است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: طی چهار سال گذشته، به طور کلی ترافیک شهر ۱۵ درصد افزایش یافته است. این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل و مدیریت شهری است.

مدیر ستاد مهر در مورد ناوگان اتوبوسرانی بیان کرد: از ۹۰۰ اتوبوس، ۸۸ عدد آنها بازسازی و تعمیر شده‌اند. قراردادهایی برای اضافه کردن اتوبوس‌های جدید بسته شده که شامل ۳ قرارداد برای ۵۰ اتوبوس دیزلی، برقی و بی آر تی است. امیدواریم تا اول مهر، این اتوبوس‌ها به ناوگان اضافه شوند و تعداد اتوبوس‌های فعال به ۱۰۵۰ دستگاه برسد.

حق‌شناس همچنین به وضعیت مترو اشاره کرد و گفت: در حوزه مترو، مدیران محترم سازمان قطار شهری و شرکت مترو در حال پیگیری نیازها و نوسازی هستند. دو خط قطار که مدتی متوقف بود، به ناوگان فعال اضافه شده است و ما امیدواریم که با حمایت دولت جدید، پیگیری‌های لازم بیشتر شود.

وی درباره سامانه «سفیر مهر» که برای هوشمندسازی تاکسیرانی و سرویس مدارس به کار گرفته شده، اظهار داشت: در زمینه تاکسیرانی، سامانه "سفیر مهر" هوشمند سازی شده است. این سامانه به ما کمک می‌کند تا قیمت‌ها به‌صورت عادلانه محاسبه شوند و نظارت بهتری بر خدمات صورت گیرد. این اقدام به نظر می‌رسد که مخاطرات قبلی را کاهش دهد و موجب رضایت بیشتر شهروندان شود.

IMG_20240919_073648_368حق‌شناس ابراز امیدواری کرد: که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های ستاد مهر، شرایط مطلوب‌تری برای شهروندان اصفهانی فراهم آید و آن‌ها بتوانند از خدمات بهتری در حمل و نقل شهری بهره‌مند شوند.

 وی در ادامه تصریح کرد: گشت های بازرسی ، ناوگان های آتش نشانی که در ستاد مهر امسال برای ایمنی مدارس، چکاپ مدارس به لحاظ ایمنی و خدمات شهری، سیستم های کنترل نظارت خدمات شهری کمک خواهند کرد که امسال بتوانیم ترافیک منظم‌تری داشته باشیم.

وی به ناوگان خودروهای ثبت تخلفات ساکن اشاره کرد و گفت: این ناوگان خودروهای ۲۰۶ مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف و از ابتکارات شهر اصفهان است و سایر شهرها از آن الگو گرفتند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ایجاد تمهیداتی برای رفع ترافیک توسط خود خودروهای باری خبر داد و بیان کرد: سه ناوگان‌ برای خودروهای باری تجهیز کردیم، کد ثبت تخلف آن با هماهنگی پلیس راهبر اخذ شده است، در گذشته خودروهای باری در مرکز شهر تردد می‌کردند و باعث ترافیک می‌شدند که با این تجهیزات امیدواریم که بتوانیم ترافیک را منظم بکنیم.

وی با بیان اینکه، در ستاد مهر مجموعه وسایل مختلف حمل و نقل در کنار مباحث مختلف فرهنگی و نرم‌افزاری برای رفع ترافیک به کار گرفته شده است تصریح کرد: پویش فرهنگ موتور سواری برای تخلفات موتور سیکلت‌ها و فضاسازی‌ توسط سازمان زیباسازی و کمیته فرهنگی از سایر تحولات انجام شده در ستاد مهر است.

IMG_20240919_073652_842اقدامات شهرداری اصفهان در حل چالش‌های ترافیکی شهر، قابل توجه است

سرهنگ علی‌اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در آیین آغاز ستاد مهر شهر اصفهان گفت:چالش‌های ترافیکی شهر اصفهان در جلساتی با بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان بررسی شده و از سال گذشته، اقدامات قابل‌توجهی درخصوص حل این چالش‌ها انجام شده است.

زارع ادامه داد: ایجاد سامانه خودکار ثبت تخلفات، تهیه و تجهیز ۲۱ دستگاه موتورسیکلت، احداث سه ایستگاه پلیس راهور و تجهیز ۲۵ نقطه شهر به سایه‌بان پلیس، بخشی از اقداماتی است که با حمایت شهرداری انجام شده است. 

وی به‌روزرسانی و افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در شهر، اجرای پویش ارتقای فرهنگ ترافیک و ساماندهی موتورسواران و همچنین نصب نیوجرسی در بزرگراه‌های شهر، از دیگر اقدامات شاخص شهرداری در امور ترافیکی و حمل و نقل است.

سرهنگ زارع در پاسخ به اینکه چرا مردم حضور پلیس را کمتر می‌بیند بیان داشت: اکنون با ۶ پلیس نمی‌شود کار یک چراغ راهنما را انجام داد، چرا که مردم ما به تجهیزات هوشمند عادت دارند ما نمی‌توانیم به ۲۵ یا ۳۰ سال گذشته که پلیس در تقاطع ها حضور داشت بازگردیم اما در خیابان ها و مراکزی مانند شیخ صدوق، حکیم نظامی و پل فردوسی که حضور پلیس الزامی است نیروهایی را به کار گرفته‌ایم.

وی سامانه ثبت تخلف ناوگان بار را از اقدامات مثبت دانست و تصریح کرد: ناوگان‌ بار در صورت عدم کنترل می‌تواند به زیرساخت‌های شهر صدمه وارد کند، با این حال نمی‌توانیم درهای شهر را ببندیم و کامیون‌ها را راه ندهیم یا اینکه باید کامیونها قانونمند وارد شهر شوند، با تجهیزات کنترل‌ هوشمند هم اکنون وضعیت خوبی در سطح شهر حاکم شده است.

وی بروزرسانی و افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات و نظارت تصویری را از بهترین اقدامات در جهت کنترل ترافیک دانست و گفت: در بزرگراه ها تقریبا سرعت کنترل شده است و سرعت های بیشتر از ۱۲۰کیلومتر به شهرک آزمایش احضار می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

IMG_20240919_073656_782اصفهان کمترین مشکلات را در زمینه حمل‌ونقل دانش‌آموزی دارد

امینه طباطبایی، سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین آغاز ستاد مهر شهر اصفهان گفت: امسال در شهر اصفهان ۳۸۰ هزار دانش‌آموز دوره تحصیلی خود را از مهرماه سال جاری آغاز می‌کنند.

طباطبایی ادامه داد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان اداره آموزش و‌ پرورش استان با سایر دستگاه‌ها وجود دارد و استان اصفهان از جمله استان‌هایی که از کمترین مشکلات در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی برخوردار است.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 1042281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟