کمبود آب شرب شهر کمه در سمیرم برطرف شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین اکبریان جمعیت تحت پوشش این طرح را حدود 5 هزار نفر عنوان کرد و اظهار کرد: در این عملیات 3 هزار و 200 متر لوله گذاری با لوله به قطر 160 میلیمتر اجرا شده است.

وی اعتبار اجرای طرح را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: منبع تامین آب شرب این شهر یک حلقه چاه بود که بر اثر کاهش منابع آب زیرزمینی، دبی آن از 12 به 8 لیتر بر ثانیه رسیده بود و در این شهر با کسری 5 لیتر بر ثانیه ای آب شرب مواجه بودیم.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح آبرسانی در سمیرم کمبود آب شرب شهر کمه به طور کامل برطرف شد.

اکبریان ادامه داد :شهرستان سمیرم  یکی از ۳ شهرستان استان اصفهان است که طرح جهاد آبرسانی در آن در حال اجرااست و با اجرای کامل این طرح 36 روستای آن از نعمت آب شرب و بهداشت پایدار بهره مند میشوند .

حسین اکبریان آبفای اصفهان وی حجم کل عملیات پیش بینی شده در این طرح را شامل 129 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث 16 باب مخزن زمینی با حجم 4750 متر مکعب، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز 3 حلقه چاه دانست و گفت : در شهرستان سمیرم 100 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفای این شهرستان قرار دارند که آبرسانی به 19 روستا به صورت سیار انجام می شود و با تحقق طرح جهاد آبرسانی، به آب شرب پایدار متصل خواهند شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1034488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟