شناسایی و جمع آوری 645  فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیر عامل آبفای استان اصفهان از کشف انشعابات غیر مجاز خبر داد و گفت: 645 فقره انشعاب غیر مجاز در چهار ماهه نخست سال جاری در سطح استان اصفهان کشف شد که 516 فقره مربوط به انشعاب آب و 129 فقره انشعاب مربوط به انشعاب فاضلاب است.

حسین اکبریان ادامه داد: منطقه سه شهر اصفهان با کشف 108 فقره انشعاب غیرمجاز، بیشترین آمار را در این زمینه در سطح استان داشته است.

وی افزود: همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری با هدف بهبود مدیریت مصرف آب و کاهش هزینه ها، 10 هزار و 262 فقره کنتور خراب و معیوب در سطح استان تعویض شده است که بهبود کیفیت خدمات شرکت را به دنبال دارد.

اکبریان به تشریح مضرات انشعاب های غیر مجاز پرداخت و گفت: انشعاب های غیرمجاز آب علاوه بر افزایش بی رویه مصرف، سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات، اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین افت فشار آب در شبکه توزیع می شود و انشعابات غیرمجاز فاضلاب نیز فشار مضاعف بر شبکه جمع آوری فاضلاب و بعضا آلودگی در شبکه را به دنبال دارد.

لازم به توضیح است که مردم استان اصفهان می توانند با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، مستندات مربوط به هر گونه مصرف بی رویه آب را از طریق درگاه های مختلف شامل سایت شرکت، تماس با شماره ۱۲۲، ارسال عکس و فیلم به پیام رسان ایتا (شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵) و اپلیکیشن همراه آبفا به اطلاع شرکت آبفای استان برسانند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1032310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟