ارتفاع بار غیرمجاز تریلی در پل صاحب روضات اصفهان حادثه آفرید!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یک دستگاه تریلی حامل بار در حال گذر از زیر پل صاحب روضات در بزرگراه شهید خرازی با سقف پل برخورد کرده است، گفت: بار تریلی غیراستاندارد بوده و ارتفاع پل نسبت به حداقل و حداکثر مجاز آئین نامه رعایت شده است، اما ارتفاع حداکثری ندارد؛ در واقع دامنه رعایت شده پل صاحب روضات، نسبت به سایر پل‌های رینگ سوم تا حدی پایین‌تر است.

وی افزود: ارتفاع پل غدیر نیز به اندازه پل صاحب روضات است، اما مشکلی که در اینجا پیش آمده ناشی از بار تریلی بوده که غیر از ارتفاع کابین، ارتفاع میل نسبت به استاندارد بلندتر بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز دراینباره گفت: طبق استانداردهای ترافیکی و آئین‌نامه جدید «طراحی معابر شهری» که از وزارت راه و شهرسازی مصوبه کمیته عالی معماری و شهرسازی را دارد و سند بالادستی طراحی راه‌ها و معابر شهری محسوب می‌شود، فاصله ارتفاع کف یک بزرگراه تا محدودیت ارتفاعی که در آن بزرگراه به ضریب پل یا تابلو احداث می‌شود را «گاباری» می‌گویند. گاباری به‌گونه‌ای است که اگر بزرگراه کندرو و تندرو داشته باشد و وسایل با بار غیر مجاز امکان استفاده از کندرو را داشته باشند، حداقل ۴‌.۵ متر است.

حسین حق‌شناس افزود: در پل صاحب روضات با توجه به اینکه کف بزرگراه نسبت به سایر مکان‌ها کمی بالاآمدگی دارد، پل موقع طراحی به اندازه لازم بالاتر از دو طرف کندرو ایجاد شده است و اگر قرار بود بیش از این بالا برود، برای منازل مسکونی اطراف مشکل ایجاد می‌شد، ارتفاع گاباری که در این قسمت در نظر گرفته شده، ۴.۸ متر است.

وی ادامه داد: درواقع بازهم ارتفاع پل بیشتر از حداقل مجاز دیده شده و طبق توصیه آئین‌نامه به رانندگانی که بار غیر مجاز دارند، هشدار داده می‌شود که به میله‌های گاباری‌سنج که در پل‌های قبلی نصب شده، دقت کنند و در صورت مغایرت ارتفاع پل با بار، از مسیر کندرو استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: راننده جرثقیل بدون رعایت ارتفاع مجاز بار و بدون توجه به تابلو علائم هشداردهنده و ارتفاع‌سنج‌های داخل بزرگراه، بدون مجوز تردد و بارنامه در بزرگراه شهید خرازی در حال حرکت بوده است و باوجود غیرمجاز بودن تردد تریلی، به این بزرگراه ورود کرده که به‌واسطه تخلفات متعدد توسط پلیس راهور نیز متوقف شده است.

کدخبر: 1030008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟