سامانه هوشمند اصنو شهرداری اصفهان چیست؟+خدمات

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیرحسین مزروعی با اعلام این خبر گفت: سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند از سال ۱۴۰۰ با اجرا و ارائه خدمات الکترونیک راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به خدمات سامانه اصنو افزود: هر شخص با ورود به این سامانه از تمامی خدمات انلاین شامل فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، فرآیند عدم خلاف، شناسه فنی ساختمان، امور مهندسین ناظر و طراح، پاسخگوی آنلاین، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست، کارتابل تخصصی مالک حاوی فایل های راهنمای مناسب برای همه خدمات و فرآیند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی بهره مند می شود.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شده است. ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شده و در ادامه به صورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

وی در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار دارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

مزروعی تاکید کرد: اجرای فرآیند برخط شناسنامه فنی ساختمان و فرآیند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی برای اولین بار در کشور صورت گرفته که باعث ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان اصفهانی شده است.

وی بخشی از دستاوردهای شهرسازی الکترونیک را شایسته سالاری و ترجیح منافع ملی و شهری به منافع شخصی و جنایی دانست و افزود: امروز بیش از 12 خدمت حوزه شهرسازی در سامانه اصنو ارایه می شود و اصفهان در شهرسازی الکترونیک جز پنج شهر اول ایران است. همچنین برنامه پیش رو در سال جاری به روز رسانی تمامی فرآیندها و به حداقل رساندن مشکلات فنی و زیرساختی است تا مردم بهره مندی مطلوبتری از این سامانه داشته باشند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1025063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟