اجرای طرح یاریگران اجتماعی شهر در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ روح‌الله فرشادفر با اعلام این خبر گفت: طرح یاریگران اجتماعی شهر با هدف ایجاد زمینه‌ای برای بهره‌وری اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی از روز 22 خرداد در مناطق پانزده‌گانه آغاز شده است.

او افزود: بر این اساس، ۱۵ برنامه در ۱۵ منطقه شهری با حدود 3 هزار نفر ساعت آموزش جمعیت‌شناسی اجتماعی برای کنشگران از دی ماه سال گذشته تا کنون برگزار شده است که در آن، از سیر دگردیسی امر اجتماعی و مراحل تبدیل پدیده به موضوع، موضوع به مسئله، مسئله به مشکل، مشکل به معضل، معضل به خطر، خطر به تهدید و تهدید به بحران بررسی و طرح موضوع شده و بر معرفی دقیق جامعه هدف به فعالان اجتماعی در هر منطقه و محله به وسیله جمعیت شناسی اجتماعی تمرکز داشته است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در برنامه یاریگران اجتماعی شهر برای کارایی اجتماعی به کنشگران مناطق پانزده‌گانه شهری به‌صورت هدفمند مطابق با جغرافیای فرهنگی اجتماعی مناطق، ۹۹ اطلس شهری آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان ارائه شده است که مطابق با اطلس آمایش وضعیت اجتماعی منطقه، مسائل استخراج شده در آن طرح را برای هر منطقه و محله پیش می‌برند.

او با بیان اینکه برنامه یاریگران اجتماعی شهر بعد از برگزاری ۱۵ برنامه در ۱۵ منطقه و برای کنشگران اجتماعی، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد هر منطقه وارد فراخوان حل مسئله و برگزاری کارگاه‌های توان افزایی مسئله محور شده است اظهار کرد: این کارگاه‌ها روزهای 22 و 23 خرداد در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

فرشادفر تصریح کرد: شش معضل طلاق، اعتیاد و مشروبات، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، فرزندپروری و سالمندی در طی دو روز برای کنشگران به‌صورت علمی و عملی تشریح می‌شود و کنشگران بر پایه آموزش‌های توان‌افزا، طرح‌های خود را به دبیرخانه فراخوان حل مسئله شهری یاریگران اجتماعی شهر ارائه کرده و پس از داوری، به طرح‌های منتخب از طرف اداره مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی، تخصیص اعتبار می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح‌ها در سطح مناطق پانزده‌گانه و محلات ۱۹۶ گانه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ کنشگر اجتماعی در فراخوان حل مسئله شهری "یاریگران اجتماعی شهر" و برای شرکت در کارگاه‌های توان‌افزایی مسئله‌محور ثبت نام کرده‌اند.

به گفته او، معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی واقع در خیابان کمال اسماعیل است و علاقه‌مندان برای مشارکت در برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۲۴۰۵۰۹ تماس بگیرند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1007721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟