راه اندازی کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مرتضی نصوحی با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است.

او با بیان اینکه این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری تصویب شده است، افزود: شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی در شهر اتفاق بیفتد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اعلام اینکه روند شناسایی ظرفیت های این حوزه طی سه سال گذشته در شهرداری اجرا شده است، گفت: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند.

او افزود: همچنین براساس اقداماتی که سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان انجام شد، «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

نصوحی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم. چنانکه تاکنون موافقت اولیه برای اجرای این طرح انجام شده و به دنبال دریافت مجوز آن هستیم.

او راه‌اندازی کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی را از دیگر طرح های در نظر گرفته شده در این زمینه دانست و گفت: مقرر است که بخشی از فضای این کارخانه توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

او اضافه کرد: اولویت ما در این زمینه، موضوعاتی با محوریت مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها حضور داشته باشند که کسب‌وکار موردنظر آنها متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 992106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟