4 هزار میلیارد پرونده اقتصادی در استان قزوین تشکیل شد

به گزارش رکنا ازقزوین، سردار علی ابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود:در سال جاری با افزایش 267 درصدی قاچاق و افزایش 97 درصدی خودروهای شوتی را داشتیم که 94 دستگاه خودرو در این زمینه توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: کل پرونده‌های صادره در پلیس اقتصادی استان 870 فقره به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

IMG_2741

وی اظهارداشت: امسال ۳۱۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و 598 دستگاه خودرو در راههای مواصلاتی استان تردد کرد که نسبت به سال گذشته با افزایش 5 درصدی روبرو شدیم.

رمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در راههای مواصلاتی کاهش سوانح جاده ای است که با فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه شاهد کاهش سوانح بودیم.

سردار ابراهیمی بیان کرد: با اجرای طرح نوروزی و استقرار 40 گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی و لسافاده از چند تیم نامحسوس و 30 تیم از گروههای جهادی تلاش می کنیم تا با ایمن سازی راهها، زمینه کاهش سوانح مهیا شود.

وی تصریح کرد: هزار و 800 معتاد در استان جمع‌آوری شد که هزار و 400 نفر آنها معتاد متجاهر بودند که به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

ابراهیمی افزود: بیش از هزار مورد طرح‌های پاک‌سازی و مبارزه با خرده‌فروشان و امنیت اجتماعی و جمع‌آوری معتادان در استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 دستگاه خودرو در زمینه مواد مخدر توقیف شد که رشد 13 درصدی را در پی داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تشکلی 4 هزار و 850 مورد پرونده قضائی در سال جاری گفت: از اول سال 1402 تا کنون در موضوعات مختلف 19 هزار و 40 نفر متهم در استان دستگیر شدند که 6 هزار و 300 نفر مربوط به سارقین بوده است.

این مسئول با بیان اینکه 59 باند سارقین در استان قزوین کشف شده است، اذعان کرد: کسانی که بیش از سه مرتبه ارتکاب جرم سرقت دارند و دستگیر شدند با شرط پابند الکترونیک آزاد می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: طی سال جاری 403 مورد کشف جرم جعل و 740 مورد کشف کلاهبرداری در استان قزوین داشتیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: سوانح جرحی در سال جاری 22 درصد کاهش یافت اما سوانح خسارتی 30 درصد بیشتر شد که در این راستا با شناسایی رانندگان پر خطر و تهیه بنک اطلاعاتی از همه رانندگان برای آموزش این افراد و کاهش مخاطرات اقدام کنیم.

سردار ابراهیمی اظهارداشت: امسال بیش از 65 هزار دستگاه خودرو و 7500 دستگاه موتورسیکلت در استان پلاک گذاری شد و برای اولین بار توانستیم با راه اندازی دستگاه « ساخت پلاک خودرو» در کمتر از یک ساعت نسبت به تولید پلاک نیز اقدام کنیم.

IMG_2766

لیلابیگدلی/قزوین

گلنازبابایی/عکاس

 

کدخبر: 980315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟