مردم همدان آب آشامیدنی را از مراکز غیرمجاز خریداری نکنند

به گزارش رکنا از همدان، فرهاد بختیاری فر  افزود: به تازگی مراکزی در سطح شهر ایجاد شده که آب را با منشا نامشخص از جمله چاه، چشمه و قنات تهیه و با تانکر به منبع هایی ریخته و سپس با دستگاههای تصفیه ای که تنها کار فیزیکی تصفیه آب را انجام می دهند و آلودگی میکروبی را نمی تواند برطرف کند، در اختیار مردم می گذارند.

وی ادامه داد: این دستگاههای تصفیه سیستم ضدعفونی کننده ندارند فقط ممکن است کمی سختی آب را کم کنند، کلسیم و منیزیم آب را می گیرد و مردم فکر می کنند آب گوارایی تحویل می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: آب آشامیدنی شبکه همدان هیچ مشکلی از لحاظ آلودگی و استاندارهای آب ندارد و مردم با خیال راحت از شبکه آب شرب همدان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دولت طرح آبرسانی را با هزینه زیاد در تصفیه خانه شیخی جان در اختیار شهروندان می گذارد.

بختیاری فر گفت: سلامت آب توسط شرکت آب منطقه ای و توسط مرکز پایش آبفا و دانشگاه علوم پزشکی رصد می شود و نیازی نیست مردم برای خرید آب به این محل ها و مراکز غیرمجاز مراجعه و پول دهند.

وی تاکید کرد: سلامت مردم با استفاده از این آبهای خریداری شده ممکن است به خطر بیفتد چرا که منشا این آبها نامشخص است و می تواند باعث مشکلات حادی برای شهروندان بشود و لذا مردم هزینه اضافه نکنند و دنبال خرید از مراکز غیرمجاز آب نباشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: این دستگاهها فقط مشخصات فیزیکی آب را حذف می کند و سختی آب را پایین می آورد و طبیعی است کسی که این آب را می خورد احساس سبکی می کند.

وی یادآور شد: با استفاده از این آبها به مرور زمان بدن را از عناصری که باید از طریق آب به بدن برسد محروم می کند که طبق گفته متخصصان پزشکی موجب بیماریهای قلب و عروق می شود.

بختیاری فر تصریح کرد: میکروب های باقیمانده در آب توسط کلرزنی و ازن زنی برطرف می شود که این مراکز فاقد دستگاه ازن زنی و کولر زنی هستند.

وی فروش آب به شکل باز را ممنوع دانست و تاکید کرد: پیگیرهای لازم از سوی مراجع ذیربط برای برخورد با این مراکر فروش آب غیرمجاز انجام می شود.

 

کدخبر: 960907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟