مجلس در انتخاب وزرا دقت لازم را نداشت

به گزارش رکنا از قزوین، منوچهر متکی در همایش وحدت و بصیرت که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، تاکید کرد:هر تعداد نماینده که با کمک شورای وحدت وارد مجلس شوند باید با شور و مشورت پیرامون لوایح رای جمعی دهند اما باید اذعان کرد مجلس یازدهم در انتخاب وزرا دقت لازم را نکرد وگرنه ۵ وزیر عوض نمی شد که نشان می داد این دقت صورت نگرفته است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پاشنه آشیل دولت بحث گرانی و تورم است، اظهار کرد: مردم در چند سال گذشته همیشه از گرانی‌ها رنج می‌بردند و ناراحتند تا جایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری و در شعار سال خود بر موضوع مهار تورم تاکید داشتند.

متکی گفت: باید برای خودمان تصمیم بگیریم و در سرنوشت خود سهیم شویم و انتخابات بهترین راه آن است.

وی اظهارداشت: ما دریک امتحان جدی دیگری در معرض قضاوت جهانیان قرار داریم هر چند متدینین رسالت خود را انجام می دهند اما همه باید رسول انقلاب باشید و اگر مسئولان خوب عمل نکرده اند و از آنها گلایه دارید باید حساب آن را از نظام جدا کرده و در انتخابات مشارکت باشکوه داشته باشید.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۲۶_۲۱-۲۹-۳۷

متکی در ادامه گفت: شورای وحدت یک رسالت دارد که وحدت و انسجام نیروها را حفظ کند لذا موضوعات کشورداری باید بدقت بررسی و تحلیل شود و برای انتخابات برنامه ریزی کنیم.

وزیر اسبق خارجه کشور تصریح کرد: شورای وحدت متشکل از۴۰ حزب و ۲۰ قشر در تهران و روحانیت است که در سال ۹۹ شکل گرفته و همه توان خود را برای انتخابات بکار می گیریم اما یک نماینده وقتی نامزد شد و حمایت شد و به مجلس راه یافت دیگر این ارتباط قطع می شود و خودش تصمیم می گیرد چه کند.

متکی یادآور شد: مردم با بغض در دل و مطالباتی که دارند پای آبرو و حیثیت نظام ایستاده‌اند و حتی گله‌مندی‌ها از گرانی و معیشت نمی‌تواند جلوی حضور آنها را در عرصه انتخابات بگیرد.

وزیر اسبق خارجه کشورمان اظهارداشت: مقام رهبری فرمودند مهار تورم اهمیت دارد چون می دانند مردم از گرانی ها ناراحتند لذا بایستی دولت یک‌ گزارش از اقدامات جدی در زیرساختها و کارهای انجام شده ارائه کند و غبار گرانی را کنار بزند تا مردم کارهای اساسی دولت را ببینند.

دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: دولت سیزدهم اگرچه کارهای بزرگی انجام داده است اما مقام معظم رهبری تاکید دارند که دولت غبار گرانی را کنار بزند تا مردم کارهای اساسی دولت را بیشتر و بهتر مشاهده کنند.

متکی اضافه کرد: همه باید از حق رای خود استفاده کنیم و انتخابات را یک تکلیف و حق برای متدینین و برای علاقمندان به کشور یک رسالت ملی و میهنی بدانیم.

 وزیر اسبق خارجه کشورمان در ادامه یادآورشد: فردا اگر آتش بس شود اسراییل با کابوس حماس به خواب می رود و سابقه ندارد این همه مخالفت از امریکای لاتین تا قلب لندن و آمریکا شعار علیه اسراییل سرد داده شده است.

متکی در ادامه افزود: کشتار پیرمرد و زن و کودک و بمباران بیمارستان که پیروزی نظامی محسوب نمی شود و امروز این رژم جنایتکار شعار اول خود را فراموش کرده که قرار بود مردم غزه را کوچ دهند و غزه را نابود کنند.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 958560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟