پیشرفت21 درصدی واحدهای مسکن ملی در همدان

به گزارش رکنا از همدان، مسعود رضایی در بازدید از پروژه 3500 واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز، اظهار کرد: با پیگیری استاندارهمدان، وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی نهضت ملی مسکن به همه واحدهای در حال ساخت در قالب این طرح در استان با هر درصد پیشرفت فیزیکی تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: این پروژه در 125 هکتار در قالب هشت زون شهری جانمایی شده که دارای ۶۴ بلوک و ۶۴۰ ریز بلوک است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر واحدها به متراژ 70 تا 80 متراست، عنوان کرد:هر بلوک بین 4 تا 5 طبقه در حال ساخت است، پارکینگ و انباری هر واحد نیز مجزا و بدون مزاحم طراحی شده‌اند.

وی با تاکید براینکه استعداد پروژه کوی پرواز برای ۱۱ هزار واحد است، گفت: این پروژه از هفت ماه گذشته آغاز به کار کرده و هم اکنون فاز نخست این پروژه ۲۱ درصد پیشرفت دارد و فاز بعدی که ۴هزار  واحدی است، در مرحله پی‌ریزی است.

رضایی با اشاره به اینکه در عملیات اجرایی پی کامل شده و فندانسیون و اسکلت در حال انجام بوده و عملیات اجرایی بلوک‌ها در حال شروع است اضافه کرد: فضای درمانی، مدرسه، مسجد، مرکز خرید و... داخل سایت دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی و روبنایی نیز توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی لازم انجام شده است خاطرنشان کرد: اینجا تنها کوی مسکونی است که شبکه برق آن طراحی زیرین دارد و کار بسیار خوبی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان بیان کرد: اداره آب نیز در مرحله طراحی کار است و در مجموع دستگاه‌های خدمات‌رسان اعضای ثابت شورای مسکن استان هستند و در جلسات حضور دارند.

رضایی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان باعث رشد چرخه اقتصاد استان می شود، گفت:  در حال حاضر  یک‌هزار نفر در پروژه کوی پرواز در حال فعالیت هستند که  اشتغالزایی موثر بوده است

عارفه سلیمانی از همدان

کدخبر: 954590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟