بهره مندی از اجرای 16 طرح گردشگری دراستان ایلام 

به گزارش رکنا از ایلام : فرزاد شریفی با اعلام اینکه اکثر این طرح ها،شامل احداث مجتمع ها و پروژه های بوم گردی استان هستند که  امسال با شعار" گردشگری و سرمایه گذاری سبز "که با تکیه بر شناخت فرهنگ ها برنامه ریزی شده است و با حضور مستقیم  رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از طریق وبینار افتتاح و به بهره برداری  رسیدند.

وی درادامه از معرفی استان ایلام به عنوان استان نوظهور درگردشگری در کشور خبر داد و افزود:  امسال با  توجه دولت و به پشتوانه ی خدمات صورت گرفته در بخش گردشگری ، استان ایلام به عنوان استان نوظهور در گردشگری در سطح کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی معرفی شده است. 

شریفی خاطر نشان ساخت : با اقدامات مثبتی که در بخش گردشگری  صورت گرفته در ایام نوروز امسال بیش از سه میلیون مسافر وارد استان ایلام شدند.

وی افزود: موسم اربعین فرصت بسیار مناسبی به جهت معرفی ظرفیت های گردشگری استان ایلام را فراهم آورده است که به لطف این مواهب و طبیعت بکر در کنار ارائه خدمات مناسب به گردشگران ما به استانی شناخته شده در کشور تبدیل شده ایم .

 فرزاد شریفی، توسعه گردشگری را مقوله ای فرا بخشی خواند و اظهار داشت: عوامل متعددی از جمله زیر ساخت ها و اماکن اقامتی مناسب در توسعه گردشگری هر منطقه تاثیرگذارهستند که بر این اساس ما سال گذشته یک مجتمع  بزرگ فرهنگی تفریحی در پارک کوثر از محل اعتبارات تبصره 18 با هزینه 5 میلیارد تومان راه اندازی  کردیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در ادامه از تهیه و راه اندازی اپلیکیشن گردشگری ایلام جهت شناسایی خدمات و ظرفیت های گردشگری استان خبردادو گفت کتابچه ی راهنمای گردشگری استان ایلام هم سه زبان فارسی  انگلیسی و عربی تهیه و در دسترس گردشگران قرار می گیرد. 

 وی به ایجاد جاذبه های  مصنوعی  به منظور جذب گردشگر تاکید کرد وگفت:  ما در استان با وجود طبیعت زیبا و  جاذبه های  تاریخی باشکوه باید به سمت ایجاد جاذبه های مصنوعی حرکت کنیم  چرا که جاذبه های دست ساز امروزه از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می روند.

فرزاد شریفی در ادامه  به اقدامات انجام گرفته در بخش میراث فرهنگی و بناهای تاریخی استان اشاره کرد و افزود:  در طول سال گذشته  کار مرمت و احیاء 10بنای تاریخی انجام  گرفته است و همچنین احیاء و بهسازی حیات قلعه والی به مساحت 2هزار متر مربع  از محل مسئولیت های اجتماعی ، ایجاد راه دسترسی به آبشار "اما " در شهرستان ملکشاهی ، بهسازی راه دسترسی و احیاء محل درختان تاریخی "بان سرو"  و نوسازی و احیاء موزه باستان شناسی دره شهر از دیگر فعالیتهای انجام گرفته در این بخش است. .

این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون بیش از  9 هزار صنعتگر فعال درصنایع دستی استان مشغول به کار هستند گفت:9هزار نفر رقم خوبی است ولی واقعیت این است با توجه به پتانسیل و تنوع زیاد صنایع دستی دراستان ، باید به تعداد صنعتگران و فعالان این حوزه اضافه شود. 

شریفی اظهار داشت:  ما از هر فرصت و زمانی  برای معرفی محصولات صنایع دستی استان استفاده می کنیم که ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مسیر بازگشت زائران به جهت معرفی و فروش محصولات ، برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور در شهرهای حلبچه ، بغداد و کربلا در کشور عراق از جمله مهمترین این اقدامات هستند . 

  شریفی تصریح کرد:خو شبختانه هر ساله صنایع دستی استان  روند رو به رشدی را تجربه می کند. بطوری که هم اکنون 150کارگاه صنایع دستی در33 رشته ی مختلف صنایع دستی دراستان فعال هستند. 

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان ایلام یکی از اصلی ترین  دغدغه های صنعتگران در استان ایلام را مشکلات بیمه ای عنوان کرد و گفت: از جامعه صنعتگران فعال صنایع دستی دراستان، تعداد کمی زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند. که انشاءاله در تلاش هستیم با توچه به بار مالی سنگین آن ، افراد بیشتری خدمات بیمه ای دریافت کنند.                    

فرزاد شریفی در ادامه به تشریح فعالیت های خود در بخش تبصره ماده 18پرداخت و گفت: سال گذشته از محل تبصره 18 مبلغ 16 میلیاردو 800میلیون تسهیلات به صنعتگران استان پرداخت شده و از محل مشاغل روستایی نیز مبلغ ده میلیارد تومان با مساعدت وهمگرایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و هم چنین صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت شده است.  

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 932825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟