توجه به احیاء پروژه های راکد حوزه سلامت/ ٨۶۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر هئیت دولت به کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سعید جاودان سیرت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین گام‌های وزارت بهداشت کاهش هزینه‌های سلامت و ارتقاء بهره وری است، اظهار کرد: اجرای راه‌های پیشگیری شامل تغییر سبک زندگی، بهبود تغذیه وآموزش مردم در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی و جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر که باعث بروز مشکلات عدیده‌ای است، می‌تواند تأثیر مثبتی در جامعه داشته باشد. 

جاودان سیرت افزود: وضعیت در زمینه‌های سلامت نسبت به سال‌های گذشته مطلوب است اما هنوز نیاز به رایزنی داریم که اعتبارات را جذب و مشکلات را حل و فصل کنیم. 

وی بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی  احیاء پروژه‌های راکد یا نیمه راکد در حوزه سلامت در حال انجام است و امیدواریم که شاهد یک انقلاب در حوزه پروژه‌های ملی درسطح استان باشیم. 

سعید جاودان سیرت در خصوص نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۸ هزارو ۳۱۹ پرسنل، ۲۲۶ نفر هیئت علمی، تحصیل ۲ هزار و ۵۲۴ دانشجو در دانشکده، ۹ بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و سه بیمارستان که در بخش های دیگر فعال است، در استان داریم. 

به گفته جاودان سیرت: در طی سال جاری ۲۴پروژه قابل افتتاح در سطح استان داشتیم که اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان بهمئی، و ۲۳ پروژه فاز تشخیصی رادیوپزشکی هسته‌ای با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان را می‌توان نام برد. 

وی گفت: طی سال جاری با حضور رئیس جمهور قریب به ۹۹ طرح پیشنهادی در حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر ۸۶۵ میلیارد تومان در سفر دوم مصوب شده است. 

جاودان سیرت ادامه داد: تجهیز و بهره برداری بیمارستان سوختگی گچساران، تامین ۱۵ دستگاه دیالیز و آنژیوگرافی، یونیت‌های کلنیک دندانپزشکی گچساران، تجهیز و خرید دستگاه رادیوتراپی بیش از یکهزار میلیارد تومان در دور دوم سفر ریاست جمهوری طی دو سال برنامه ریزی شده است. 

وی از رایزنی‌های انجام شده در حوزه درمان اشاره و گفت: اکنون فوق تخصص جراحی، زنان، چشم، قلب و… را در سطح استان داریم. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شورای عالی نظارت بر بهداشت و درمان، افزایش ۱۰۰ درصدی حق ماندگاری پزشکان مقیم در مناطق محروم و… را از خدمات انجام شده در حوزه سلامت در دولت سیزدهم عنوان کرد. 

جاودان سیرت تصریح کرد: افتتاح کلنیک‌های دیالیز بیمارستان شهرستان‌های باشت، بهمئی و چرام، افزایش تخت‌های ویژه از ۱۴۶ به ۱۵۴ تخت، افزایش تعداد آزمایشگاها، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، متخصص‌ها و فوق تخصص‌ها و خرید تجهیزات سرمایه‌ای وافتتاح کلینیک دندانپزشکی از جمله خدماتی بود که در حوزه درمان انجام گرفت. 

وی گفت: در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی مشکلات متعدد وجود دارد که در این زمینه نیازمند اعتبارات هستیم و در سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد برای خوابگاه دانشجویی متاهلی در نظر گرفته شد.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 919616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟