مدیرعامل آبفا خبر داد: آبرسانی سیار به نیمی از روستاهای استان

به گزارش خبرنگار رکنا، جلال عملدار ظهر امروز در پویش «آقای مدیر حرف بزن» در استانداری یزد اعلام کرد: استان یزد هزار و 117 روستا دارد که از این تعداد 650 روستا تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و آب شرب مورد نیاز نیمی از آنها به صورت سیار تامین می شود.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر مترمکعب آبی که به روستاهای استان ارسال می شود 150 هزار تومان است اما تلاش می کنیم به هر قیمتی نیاز آب شرب روستاها را تامین کنیم.

علمدار با اشاره به روحیه صرفه جویی در بین مردم استان به ویژه روستاییان گفت: امسال تلاش می کنیم که برخی از روستاهایی که تحت پوشش آبرسانی قرار ندارند اما نیاز مبرم به آب دارند نیز به این مجموعه اضافه شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اظهار کرد: احتمال دارد که بسیاری از روستاهای شهرستان تفت در زمره روستاهای تحت پوشش قرار نداشته باشند از این رو خدمات رسانی به آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برخی از روستاها به دلیل داشتن منابع آبی داخلی، پایین بودن نرخ جمعیت و غیره مشمول طرح آبرسانی نبودند اما این عملیات آغاز شده است به طوری که 57 روستای شهرستان محروم بهاباد در بخش آسفیج در زمره با پیشرفت 88 درصدی در زمره طرح آبرسانی قرار گرفته اند.

علمدار اعلام کرد: این طرح ملی در مجموع با خط انتقالی به طول ۸۷ کیلومتر و شبکه توزیع آب به طول ۴۲ کیلومتر در حال اجرا است که با تکمیل طرح ۴۴ روستا در قالب ١٩٩۶ خانوار با جمعیت ۵٧۶٠ نفر، از نعمت آب بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره به مصوبات قرارگاه محرومیت‌زادیی امام حسن مجتبی (ع) در استان گفت: اجرای پروژه آبرسانی به بیش از ۳۸۴ روستا یکی از مهمترین مصوبات این قرارگاه در استان که اکنون برسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 909361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟