رونمایی از ۸ عنوان کتاب تاریخ دفاع مقدس در یاسوج

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ در آیینی به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج از پنج کتاب تاریخ شفاهی و سه کتاب مرجع اسنادی دفاع مقدس رونمایی و از نویسندگان این کتاب‌ها تجلیل شد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این آیین گفت: این بنیاد طی چند سال گذشته در زمینه اسناد آموزشی دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدام به جمع آوری، ثبت و ضبط این اسناد کرده است. 

امیر عباس آسمند با بیان اینکه این بنیاد سه هدف عمده را در سال پیگیری می‌کند افزود: در هدف کوتاه مدت سالانه باید بتوانیم ۶۰ عنوان کتاب را چاپ کنیم. 

وی در ادامه گفت: در این برنامه کوتاه مدت سالانه شعر، نمایش نامه، پژوهش خاطره گویی، تاریخ شفاهی و… توسط این بنیاد انجام می‌شود. 

آسمند بیان کرد: در هدف میان مدت برگزاری کنگره سرداران شهدای استان در سال ۱۴۰۳ است که سعی می‌کنیم ۴۰ پروژه تاریخ شفاهی را به اتمام برسانیم. 

وی جمع آوری اسناد و مدارک و اتمام دو سوم از آثار مکتوب و دانش نامه دفاع مقدس را دیگر هدف این بنیاد برشمرد. 

وی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته در استان ۳۷۷ کتاب در حوزه دفاع مقدس تولید و چاپ شده که از این تعداد ۲۳۰ کتاب را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسانده است. 

آسمند با اشاره به گذشت ۳۴ سال از پایان دفاع مقدس تصریح کرد: باید برای ۴١ هزار و ٢۶٣ رزمنده تاریخ شفاهی داشته باشیم. 

به گزارش رکنا؛ "چشم شیشه‌ای"، "زیر دید دشمن"، "جرعه‌ای از مکتب عشق" ، "مشق‌های بامدادی" و "مبارز بی‌تفنگ" کتاب‌های تاریخ شفاهی بودند که در این آیین رونمایی شدند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

کدخبر: 897151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟