نارضایتی رئیس‌ جمهور از روند احداث طرح ملی مسکن در برخی استان‌ها

به گزارش رکنا از لرستان؛ وحید قربانی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن لرستان اظهار داشت: تأمین مسکن یک از برنامه‌های کلیدی دولت و جزو مطالبات به‌حق مردم است.

وی با بیان اینکه نحوه ثبت‌نام مسکن برای متقاضیان به‌صورت شفاف قابل رصد شدن است، افزود: تعهدات دولت در قبال خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن بعد از طی مدت‌زمانی مشخص اجرایی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به اینکه ما در سال دوم برنامه چهارساله تولید مسکن هستیم و این برنامه در کلیت اجرا موفق نبوده است، عنوان کرد: رئیس‌جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن نارضایتی خود را از عملکرد دستگاه‌های اجرایی ضمن اتمام‌حجت ابراز کرد.

وی با بیان اینکه لرستان جزو استان‌های عقب‌مانده در تأمین مسکن برای متقاضیان است، بیان کرد: شرایط مطلوبی در این حیطه وجود ندارد و برگزاری جلسات باید همراه با تعامل و روحیه‌آفرینی باشد.

قربانی با تأکید به اینکه پروژه تأکید مسکن بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و زیرساختی کشور است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و باید وعده ساخت 4 میلیون مسکن در موعد مقرر محقق شود.

 مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با بیان اینکه تفاوت‌هایی گاهی بین سخنان مدیران در سطح ملی و برخی از همکاران استانی در رسانه‌ها مشاهده می‌شود، ابراز کرد: مدیران در سطح ملی برخلاف سخنان مدیران بانک لرستان از پرداخت وام مسکن بدون موانع سخن می‌گویند.

قربانی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های استان‌ها حتی یک مورد وام هم برای تأمین مسکن پرداخت نکرده‌اند و یا در سامانه موردنظر ثبت‌نشده است، اظهار داشت: مقصر در این حیطه یا مدیران بانک کشوری و یا مدیران استانی هستند و باید آنان نسبت به ارائه گزارش عملکرد خود عمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه تعللی در طرح احداث ملی مسکن پذیرفته نیست، افزود: دولت در انجام وظایف خود در قبال مردم تعهد دارد و نباید با تصمیمات و برنامه‌های ناموفق نارضایتی و ناامیدی را در بین مردم ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور عنوان کرد: تأمین مسکن فقط به‌معنای دادن کلیه خانه به متقاضیان نیست، بلکه باید زیرساخت و خدمات روبنایی واحدهای مسکونی نیز فراهم شود تا تجربه نامبارک برخی از واحدهای مسکن مهر تکرار نشود.

وی با تأکید به اینکه وزارت کشور آماده واگذاری هرگونه اختیارات در سطح ملی به استان‌ها را دارد و در این راستا متعهد خواهد بود، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی لرستان هماهنگی‌های لازم را برای اجرای طرح ملی مسکن انجام دهند.

قربانی با بیان اینکه بخشی از مراحل تأمین زمین در طرح ملی مسکن لرستان انجام شده است و باید تکمیل این پروژه با قید فوریت در دستور کار مدیران قرار گیرد، گفت: مبحث الحاق زمین در نهضت ملی مسکن هم مورد تأکید قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور تصریح کرد: امیدواریم موانع ساخت چهار میلیون مسکن با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی برطرف شود و عقب‌ماندگی نسبتاً شدیدی که در این بخش وجود دارد نیز جبران شود.

 

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟