بخش اعظم مشکلات و چالش‌های کشور ریشه در داخل دارد/ ایجاد طرح های فولادی و پتروشیمی برای اشتغالزایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان؛ سیدصولت مرتضوی در آیین شروع عملیات اجرایی مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان در اهواز افزود: اساسا برای حل مشکلات و چالش های اقتصادی در داخل ، مدیران باید در وسط میدان باشند و با نظارت عالی گره‌ای مشکلات اقتصادی را باز کنند.

وی گفت: افتخار دولت آن است که می خواهد به دنیا اثبات کند به دنبال حل مساله و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخل برای رفع مشکلات کشور است و در ۱۸ ماه عمر دولت سیزدهم قدم‌های موثر و راهگشایی برای حل و فصل مشکلات کشور برداشته است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مدت ۱۸ ماه رییس جمهور هفت بار به خوزستان یعنی هر ۲ ماه ۱۰ روز بالاترین مقام اجرایی کشور به این استان که پیشانی دفاع مقدس در سال های مقاومت و پیشانی توسعه کشور است سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد در دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان ، روند توسعه همه جانبه خوزستان شتاب گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه در سفر نخست هیات دولت به خوزستان ۷۰۰هزار میلیارد ریال پروژه در بخش‌های عمرانی از جمله آب ، فاضلاب ، جاده ، راه‌ آهن  و شهرسازی تعریف شد، افزود: این اعتبار جدای از اعتبارات طرح های اقتصادی ، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و بخش های فرهنگی خوزستان بوده است.

وی گفت: در دور دوم سفر هیات دولت ۱۵۰هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام تخصیص یافته و ده‌ها طرح نیز بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنان شروع می‌شود.

مرتضوی شروع عملیات اجرایی ۲ طرح پتروشیمی فناوران ، توسعه پتروشیمی غدیر در ماهشهر با ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پتروپالایش مسجدسلیمان با ۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری از دستاوردهای دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان بیان و ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این طرح‌ها در ۳ سال آینده ، زمینه اشتغال بیشتر جوانان استان در این طرح‌های تولیدی فراهم شود.

برای اجرای طرح مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان در مدت ۳۶ ماه ، ۱/۲ میلیون تُن اسلب و یک میلیون و ۷۶۰هزار تُن آهن اسفنجی به ظرفیت تولید این شرکت فولادی افزوده خواهد شد.

میزان سرمایه‌گذاری در این طرح فولادی ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

با اجرای این طرح زیربنایی ، زنجیره فولادسازی در شرکت فولاد اکسین تکمیل خواهد شد و یک هزار فرصت شغلی جدید در این شرکت فراهم می‌شود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری های خاص صنعت فولاد کشور تأمین نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.

کدخبر: 888302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟