نگاه ما به عراق خانوادگی و راهبردی است

به گزارش رکنا از لرستان ؛ مهندس سیروس ابراهیمی در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان لرستان عنوان کرد: اشتراکات مهم دینی، فرهنگی و تاریخی ما با کشور عراق زمینه ساز توسعه ی مراودات اقتصادی و تجاری خواهد بود.

وی تصریح کرد در نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در قالب تفاهم‌نامه مبادله کالا بین لرستان و عراق منعقد می‌شود.

معاون استاندار با تاکید بر لزوم شناسایی و توجه به نقاط قوت استان در جهت ارتقای مراودات تجاری لرستان و عراق، اضافه کرد: برخورداری ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی، دو منطقه ویژه اقتصادی فعال، قطب دارویی کشور، داشتن کانی‌های غیرفلزی، سنگ‌های ساختمانی، هالک، سیلیس، دولومیت، صنایع پتروشیمی و کشاورزی رتبه‌های بالای کشور در تولید انار، انجیر، گردو، گیاهان دارویی، تولید عسل و رتبه اول کشور در تولید بچه ماهی، از ظرفیت های صادراتی استان لرستان است.

مهندس ابراهیمی با بیان اینکه با وجود ظرفیت بالای گردشگری قابلیت همکاری مشترک این استان و عراق فراهم است، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تواتمندی‌های صادراتی استان را به نمایش گذاشته و با ایجاد ۶۵ غرفه در ۱۱۰ ظرفیت های صادراتی استان معرفی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به عقد تفاهم نامه‌های بیشتر مبادله کالا بین لرستان و عراق، گفت: صادرات لرستان به عراق سهم مناسبی نیست و لازم است به سرعت در مسیر رشد روزافزون قرار گیرد.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 864124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟