منطقه برفگیر یا پیست اسکی سخوید / قربانگاه سالانه بازیهای برفی یزدی ها

به گزارش رکنا از یزد، شهرستان یزد به دلیل روستاهای کوهستانی یکی از نقاط برفگیر خوب استان یزد برای بازیهای زمستانی است و تنها نقطه مناسب دارای شیب این منطقه برای این منظور پیست اسکی سخوید که به اصطلاحی تنها منطقه برف گیر سخوید، را می توان نام برد.

این منطقه در کمترین بارش برفی مملو از جمعیتی است که نه تنها منطقه جوابگوی ترافیک آن نیست بلکه محدوده برف گیر هم جوابگوی حضور نیست و استفاده از وسایل وتجهیزات غیراستاندارد از جمله تیوپ باعث بروز حوادثی حتی مرگ و قطع نخاع در این منطقه که فاصله نسبتا طولانی از اولین مرکز اورژانس هم دارد، می شود.

با این وجود در سالهای اخیر اقداماتی از جمله ایمن سازی حصار این منطقه برف گیر و استانداردسازی محدوده صورت گرفته است اما این منطقه هنوز هم شباهت چندانی به پیست اسکی را ندارد و باز هم حادثه آفرین است و شاید تعداد آنها به دلیل کم بودن تعداد بارش های برف در زمستان های استان یزد زیاد به چشم نمی آید.

هفته گذشته دومین بارش زمستانی اما تاثیرگذار برف در استان به ویژه در مناطق کوهستانی تجربه شد که بیشترین آن بیش از 60 سانتیمتر بوده و میزان بارش منطقه سخوید نیز نیم متری ارتفاع داشت از این رو منطقه برف گیر یا به اصطلاح پیست اسکی سخوید برف خوبی داشت از این رو تعداد اتفاقات هم بیشتر شد.

رئیس اورژانس یزد در این باره گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ۱۵ نفر بر اثر بازی بر روی در منطقه پیست اسکی سخوید مصدوم شدند که 12 نفر در منطقه پیست اسکی سخوید و دو نفر در مسیر منتهی به پیست بوده است.

دکتر احمد دهقان افزود: ایمنی پیست و مسیر دسترسی با توجه به بارش های اخیر و افزایش برف گیری منطقه و افزایش تقاضا برای سفر باید مورد توجه قرار گیرد.

پلیس راه استان یزد هم هفته گذشته تردد بیش از 18 هزار خودرو را در این مسیر اعلام کرده بود که آماری نامناسب با این جاده روستایی است و شاهد بروز تصادفات جاده ای بودیم که آن هم با مصدومانی همراه است.

با این تفاسیر یا باید منطقه مناسب تری برای بازی های برفی یزدی ها با ایمنی بیشتر جایگزین این منطقه شود یا اینکه منطقه سخوید با استانداردهای بهترین برای بازیهای برفی آماده سازی شود تا شاهد حوادث کمتری باشیم تا شادی ها به درد و رنج پایان نیابد.

 

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 863250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟