رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری کل استان سمنان

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه اظهار کردند : همزمان با میلاد مسعود حضرت زینب کبری (س) با حضور آقای پورمند مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سمنان رونمایی و افتتاح می شود .

آقای محمدجعفر عبدالهی در ادامه افزودند : براساس مصوبه ستادهماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور ، سازمان فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات موظف به راه اندازی این سامانه شده است که با پیگیری های بعمل آمده این سامانه در استان سمنان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

رئیس کل دادگستری استان سمنان  مهمترین کاربرد این سامانه را پیشگیری از زمین خواری و دخل و تصرف غیرمجاز در امور اراضی عنوان وتصریح کردند : پیشگیری از جعل اسناد مالکیت وصدور مجوزها و استعلامات قانونی ، پیشگیری از تداخل وظایف بین دستگاه ها و تصمیم گیری های سلیقه ای ، محافظت از اراضی کشور با افزایش بهره وری نیروی کار و افزایش سرعت و کیفیت در مدیریت ارائه خدمات به مراجعین در امور اراضی از مهمترین سازوکارهای این سامانه بشمار می آید .

آقای محمد جعفر عبدالهی در ادامه اشاره داشتند : این سامانه در کلیه استان ها افتتاح خواهد شد و با بهره برداری از این سامانه پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای اقدام و تخلفات به دستگاه های مربوطه اعلام تا گشت های نظارتی مستمر ، هدفمند و میزان تخلفات در عرصه زمین خواران کاهش یافته و دستگاه قضایی استان با متخلفین برخورد قانونی داشته تا از هرگونه تصرف غیر قانونی و دست درازی به اراضی و املاک خودداری شود .

آقای حسین پورمند نیز در این جلسه با تشکر از رئیس کل دادگستری استان سمنان در راه اندازی از این سامانه در استان بیان کردند : این سامانه حاصل همکاری و همدلی در قوای سه گانه است و بالغ بر 35 سازمان دولتی با حفظ منافع آن سازمان ها در بهره برداری از این سامانه همکاری دارند .

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کردند :  از منافع استفاده از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ، صدور عادلانه مجوزها وانجام استعلامات براساس قوانین و مقررات است که برای همه قابل دسترسی است و این سامانه در موضوع افزایش سرمایه های اجتماعی موثر می باشد .

ایشان در ادامه افزودند : از آنجایی که عنوان مجرمانه و حقوقی بعنوان زمین خواری نداریم ، اما بالغ بر 52 عنوان مجرمانه است که بعنوان جرائم و چالش های تعدی ، تفریط اراضی از آن یاد می شود و تنها در 2 عنوان مجرمانه آن در سال گذشته بالغ بر 50 هزار پرونده در محاکم قضایی کشور رسیدگی و منجر به صدور رأی شده که امیدواریم با رونمایی و گسترش  این سامانه در سطح کشور با هدف گذاری در سال 1402 میزان 50 درصد از این جرائم کاهش یابد  .

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ، معاون عمرانی استانداری سمنان و مدیران کل استانی حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش پرداختند .

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به  نشانیiraneland.ir می باشد و کاربران با مراجعه به کارتابل خود می توانند نوع درخواست را برای صدور مجوز با تعیین موقعیت زمین یا ملک مورد نظر در نقشه و ارائه اطلاعات مربوط به مالکیت و احراز نوع آن درخواست به صورت آنلاین ثبت و پردازش شده و بلافاصله به مراجع و ادارات متولی برای اخذ مجوز ارسال وبدون مراجعه حضوری از طریق همین سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند .

 

 

کدخبر: 848557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟