امروز بیش از همیشه به حضور هنرمندان در میدان نیاز داریم/ همه افراد در تامین امنیت وظیفه دارند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا جان نثاری در گردهمایی صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان که در هنرستان هنرهای تجسمی برگزار شد، افزود: امروز به حضور هنرمندان در میدان نیاز داریم و لازم  است هنرمندان با هنر خود مولفه‌های قدرت ایران را تقویت کنند. هنر به معنای کمال آدمی است که فراست، کیاست و دانایی فرد را در بر دارد و این امر هنرمندان را از دیگران متمایز می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان افزود: اخیراً ناآرامی‌هایی را در کشور داریم که گذر می‌کند و هر چند وقت یکبار این اتفاق می‌افتد اما نباید از برخی مسائل به راحتی گذشت و باید به آن توجه داشت.

جان‌نثاری ادامه داد: باید توجه داشت که با سست کردن پایه‌های امنیت چه کسی سود می‌برد و چه کسی قرار است پس از آن امنیت را برقرار کند و چه دلیلی دارد که همه رسانه‌های دنیا این اقدام را حمایت کنند؟

در جنگ رسانه‌ای هستیم

وی با تاکید بر اینکه امروز ما در جنگ رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، افزود:از سویی کرونا در کنار آسیب‌های بسیاری که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به مردم وارد کرد خطرات سهمگین‌تری را هم به جامعه وارد کرد و آن این بود که ۲ سال و اندی تمام ورودی‌های معنوی از جمله اماکن زیارتی، امامزاده‌ها، مساجد، هیات‌ها، سینما و بسیاری اماکن دیگر را تعطیل کرد و بچه ها را از دوره  ابتدایی تا دانشگاه در کنار فضای مجازی ولنگار قرار دارد که هیچ  حد و حصری در آن وجود ندارد.

 وی با ذکر بر اینکه خطرناک است که داشته‌های مثبت و مؤلفه‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببریم، اضافه کرد: باید توجه داشت که ایران در هیچ دوره‌ای به کسی حمله نکرده و همواره مورد تعرض قرار گرفته و هر بار بخشی از این کشور جدا شده است و تنها در جنگ تحمیلی بود که ذره‌ای از خاک ایران جدا نشد.

وی افزود: اعتقادات و پشتوانه‌های مردمی مؤلفه‌های قدرت ما هستند.

همه موظفیم سهمی در تامین امنیت داشته باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این نشست گفت: امنیت یکی از مولفه‌های مهم در کنار سلامتی و تندرستی است که از اهمیت والایی برخوردار است. اگر امنیتی نباشد اتفاقات خوب، همدلی و در کنار هم بودن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

علی تمنایی افزود:  با توجه به اهمیت شرایط زمانی و موقعیت کشور، باید هر فرد در هر قشر و جایگاهی سهم خود را در تامین و حفظ این امنیت ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این میان نقش هنر و هنرمند بسیار مهم و حساس است و وفاق و همدلی هنرمندان با مسوولان استان بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 834010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟