بهره برداری از فاز اول سرداب امامزاده حسین (ع) در قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی افزود: با توجه به شرایط کرونا اما اقدامات خوبی طی این مدت در بقاع متبرکه استان رقم خورد و بخش عظیمی از کارهای مرمتی و بازسازی امام زاده حسین (ع)  انجام شد. 

وی اظهار داشت :مشارکت در ساخت و ترمیم بنای امامزاده حسین ثابت کرد که دستگاه ها با یکدیگر همراهی داشته باشند و جزیره ای نباشند تا خروجی و نتایج بهتری در توسعه استان و مرمت امامزاده حسین (ع) شکل گرفت و اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی استان با تعامل کامل اقدامی اساسی و اصولی انجام دادند.

حجت الاسلام مجیدی افزود : در حال حاضر اتفاقات خوبی در حوزه مرمت در پشت‌بام، دیوار و جداره بقعه اتفاق افتاده است و اکنون مرمت پشت‌بام بعد از شش ماه کار عملیاتی سخت به پایان رسید. 

ببب

سیس

یسیسیی

صی

وی با بیان اینکه ۱۵میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده اولیه برای کار مرمت و بازسازی سرداب و مجموعه امامزاد حسین (ع) در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: تاکنون سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در مجموع این کار با پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام خواهد رسید. 

این مسوول تاکید کرد : پس از اتمام سرداب، کاشی کاری‌های دور شبستان که از چند دهه گذشته بود، اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مرمت و بازسازی امامزاده حسین (ع) افزود: کارهای مرمتی شامل برداشت و سبک سازی بام به متراژ ۶۰۰ متر مکعب، برداشت ۶۰ متر مربع کاشی کاری داخل تربت خانه، برداشت سازه بتنی کف تربت خانه به متراژ ۲۲۰ متر مربع، اجرای تثبیت ضریح مطهر، برداشت ۴۲۰ متر مکعب خاکبرداری به جهت احداث سرداب، اجرای کلاف کشی کل بنا و گنبد و اجرای کانال رطوبتی به متراژ ۵۰۰ متر مربع روی بام است. 

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای بام سازی، مرمت و بازسازی ایوان و کاربندی ضلع غربی بنا، برداشت ۱۱۰ متر مربع نماسازی آجری، اجرا و مرمت ۱۸۰ مترمربع نماهای کاشی کاری، اجرای ۴۸ مترمربع کاشیکاری نمای شمالی، اجرای بندکشی هزار متر مربع دیوارهای بیرونی، برداشت ۳۴۰ متر مربع سیمان گنبد و کاشیکاری اجرای زیرسازی و کناف کشی ۳۴۰ متر مربع گنبد، اجرای کاشیکاری ۳۴۰ متر مربع گنبد انجام شده است.

 

 

کدخبر: 805017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟