کشف بیش از 60 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ "حسین برزگر" اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت در خصوص مبارزه با قاچاق و احتکار کالا به ویژه اقلام اساسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با همکاری سایر رده های عملیاتی فرماندهی انتظامی استان در سه ماهه اول سال جاری، تعداد 182 دستگاه خودرو توقیف شده که از این تعداد ، 152 دستگاه خودروی سواری قاچاق بر و 30 دستگاه خودروی سواری سنگین بوده است .

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی کل کالاهای توقیف شده، بیش از 370 میلیارد ریال بوده که 11 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش نشان می دهد و نیز 36 درصد در خودروهای سنگین و 27 درصد در خودروهای سبک و 28 درصد در کل خودروهای توقیف شده ، افزایش دارد.

سرهنگ برزگر در خصوص دستگیری متهمان نیز ابراز داشت: شاهد افزایش42 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم و کل پرونده های تشکیل شده در این مدت نیز، 44 درصد افزایش داشته است .

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان ابراز داشت:  در 48 ساعته گذشته طرح های مقطعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ورودی جاده های اصلی به استان قم اجرا شد که در نتیجه 14 دستگاه خودرو قاچاق بر توقیف و کالاهایی شامل لوازم خانگی، پوشاک، لوازم خودرویی، ابزارآلات و ... کشف شد.

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده موصوف بالغ بر 60 میلیارد ریال برآورد شده است.  

سرهنگ برزگر تاکید کرد: آحاد مردم عزیز و شهروندان گرامی می توانند هر گونه اخبار و اطلاعات خود را پیرامون قاچاق و احتکار کالا، علاوه بر سامانه 110 با شماره تلفن 38700046 پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان تماس حاصل و اطلاع دهند.

نظری/ قم 

 

کدخبر: 799236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟