ضابطان امور اراضی به عنوان چشم بیدار قانون از اراضی کشاورزی حفاظت می‌کنند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، رضا افلاطونی در نشست توجیهی برای ضابطان خاص امور اراضی استان قزوین  با حضور علی فولیان‌ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: ضابطان خاص امور اراضی به عنوان عضوی فعال و چشمان بیدار قانون با متخلفان تغییر کاربری برخورد کرده و از اراضی کشاورزی حفاظت می‌کنند. 

این مسوول تاکید کرد: نباید اجازه داد عده‌ای فرصت طلب به اراضی کشاورزی آسیب بزنند، چراکه قانون در مقابل افراد سودجو و فرصت طلب از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. 

وی اضافه کرد: اگرچه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در هر مقیاسی جرم است، اما برای ما بین کشاورزی که ندانسته یک اتاق کوچک می‌سازد تا به زراعت بپردازد با کسی که آگاهانه و عامدانه به ساخت بناهای غیرمجاز اقدام می‌کند تفاوت وجود دارد. 

افلاطونی تاکید کرد: بهترین زمان برای مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز قبل از وقوع جرم است که باید به شخص اطلاع رسانی شود و یا از همان ابتدا از ادامه ساخت جلوگیری کرد. 

این مسوول اظهار داشت: قرارداد پایش مکانیزه اراضی کشاورزی و ملی تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود که بر اساس آن نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز تقویت خواهند شد. 

افلاطونی خاطرنشان کرد: گزارش کارشناس امور اراضی باید به قدری جامع و کامل باشد که فصل الخطاب تحقیق دستگاه قضایی قرار گیرد که تحقق این مهم نیازمند آموزش است و باید از این دست نشست.عا بیش از گذشته برگزار کرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

 

کدخبر: 790105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟