طرح تشدید تامین امنیت تفرجگاه ها و مناطق گردشگری

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ "امیر مختاری" اظهار داشت: انسان موجودی است که به تنوع و گشت و گذار در دل طبیعت به عنوان یک نیاز ذاتی توجه فراوان دارد، تفریح و گردش یک تجربه احساسی و لذت بخش است که در محیط های باز نیاز به پیش نیازها، منابع و امکانات مختلفی دارد که می تواند کیفیت آن را بالا ببرند.

 

وی ادامه داد: امنیت مهمترین و زیربنایی ترین اصل در توسعه گرشگری و بهره برداری از مواهب طبیعی الهی است.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به مناطق تفریحی و گردشگری طبیعت استان ، اظهار داشت: پلیس قم با تجهیز هدفمند امکانات و بهره مندی حداکثری از توان عملیاتی، طرح تامین امنیت تفرجگاه ها و بوستان ها را تا پایان ایام تابستان اجرا می کند.

وی گفت: ایجاد نظم و امنیت در سطح تفرجگاه ها و مناطق گردشگری، بسترسازی مناسب برای ارتقاء امنیت روحی و روانی مردم و افزایش احساس امنیت، جلوگیری از تحرکات عناصر جرم گرا و نمایش اقتدار و صلابت پلیس در مبارزه با ناامنی ها و توسعه امنیت و آرامش اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ مختاری با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: با هرگونه رفتار مجرمانه، ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی، اعمال هنجارشکنانه و فعالیت مخل امنیت و آرامش فردی و اجتماعی به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به حول و قوه الهی پلیس توانسته با مشارکت مردم و تلاش جهادی و همت مسئولانه امنیت را در جای جای استان ولایتمدار قم حاکم و طعم آرامش و امنیت را به کام شیرین کند، بیان داشت: خروجی و بازخورد ماموریت های پلیس باید امنیت و آرامش آفرین بوده و مقبولیت، محبوبیت و اعتبار اجتماعی فراجا را بیش از پیش افزایش دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ، ضرورت برخورد جدی و قاطعانه با جرایم و تشدید اقدامات پیشگیرانه با محوریت افزایش شور و نشاط جامعه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اثربخشی اقدامات حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و کشف سریع ، دقیق و علمی جرم افزایش احساس امنیت فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب نیز ابراز داشت: یکی از مواردی که مردم متدین ایران اسلامی به آن پایبند بوده و خط قرمز آنان محسوب می شود، حوزه عفاف و حجاب در اجتماعات مختلف است، زنان و مردان خداجوی کشورمان ثابت کرده اند هیچ گاه بی حرمتی به اعتقاداتشان را بر نمی تابند و خواهان مقابله با عده ای اندک که گهگاهی با اهدافی مشخص و بهانه هایی بی اساس سعی در ترویج بی عفتی در جامعه دارند، می باشند.

سرهنگ مختاری در پایان اعلام داشت: اقشار مختلف مردم در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه رفتار مجرمانه و قانون گریزانه موضوع را از طریق تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

نظری / قم

 

کدخبر: 786771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟