توانمندسازی نیازمندان اقدامی مهم در مدیریت کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  سعید انبارلویی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین که به منظور تجلیل از همکاری و تعامل صداوسیمای مرکز استان در ماه مبارک رمضان با کمیته امداد، برگزار شد،  بیان کرد: در همه کشورهای دنیا نهادها و موسسه های خیریه داریم ولی در ایران این نهاد به بلوغ رسیده است.

وی ادامه داد: بلوغ این نهاد را در فعالیت های آن و خدماتی که ارائه می کند شاهد هستیم ممکن است برخی کمیته امداد را نهادی که تنها کمک معیشتی پرداخت می کند، بشناسند ولی کارنامه درخشان این نهاد گویای خدمات مختلف است.

مدیرکل صداوسیمای استان قزوین اضافه کرد: برخلاف برخی تصورات، نباید خدمات کمیته امدادد امام خمینی (ره) را یک جانبه و تنها در زمینه پرداخت کمک معیشت شناخت، توانمندسازی نیازمندان اقدامی مهم در مدیریت کمیته امداد محسوب می شود.

وی افزود: نتیجه توانمندسازی گذر از زمان است چراکه مددجو را از مقطع و زمانی خاص رهانیده و به سمت ایجاد شغل و فعالیت های اجتماعی گرایش داده است در نتیجه خانواده ای که خود یک روز نیازمند بود حالا حامی و کمک دهنده برای سایر نیازمندان شده است.

انبارلویی عنوان کرد: نهادهای حاکمیتی با رویکردهای خدمتی ایجاد شده اند و کمیته امداد امام خمینی (ره) هم نهادی موفق است که در خدمت به نیازمندان گام های موثری برداشته است .

وی تصریح کرد: یکی از نهادهای حاکمیتی که وظیفه ای سنگین در ایجاد امیدآفرینی و جهاد تبیین دارد، صداوسیماست، در نتیجه همه باید مراقبت کنیم تا نهادهای حاکمیتی را برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده که خدمت به مردم است، کمک کنیم.

مدیرکل صداوسیمای استان قزوین اعلام کرد: یکی از تلاش های دشمن، ایجاد نگاه وارونه است در نتیجه دشمن می خواهد از کاه، کوه بسازد و علیرغم وجود امنیت احساس ناامنی و علیرغم وجود کالاهای اساسی با افزایش یک قلم کالا، احساس گرسنگی را در جامعه القاء کند.

وی تأکید کرد: امروز در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد ولی لازم است در ارتباط با هم به سمت همکاری و هم افزایی پیش برویم به عنوان مثال در حال حاضر در حالی که از بیکاری سخن گفته می شود، استان قزوین با ظرفیت جذب نیروی کار مواجه است ولی لازم است با آموزش مهارت های فنی، نیروی مورد نیاز را از نیروهای ساکن استان تأمین کنیم.

انبارلویی اظهارکرد: صداوسیمای استان قزوین ظرفیت اطلاع رسانی خود را در اختیار دستگاه های خدمت رسان قرار می دهد و انتظار دارد با بیان واقعیت های جامعه بستر امیدآفرینی را ارتقاء دهیم.

وی یادآورشد: باید خدمات دستگاه هایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) را به گوش مردم برسانیم چراکه کوتاهی در این اطلاع رسانی ظلم به جامعه است.

 

کدخبر: 786321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟