اجرای طرح لانه سازی پرندگان در کوه صفه موفقیت آمیز بود

به گزارش رکنا از اصفهان،«احمد رضایی» در اینباره گفت: نست باکس ( لانه‌های پرندگان) که انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم و مدیریت منطقه‌ ۵ شهرداری اصفهان در پارک صفه‌ نصب کرده بودند، توسط کارشناسان و داوطلبان آوای بوم مورد پایش قرار گرفت و در طی این پایش مشخص شد که در حال حاضر ۷۱ درصد از باکس‌های نصب شده با استقبال پرندگان رو به رو شده و در آن‌ها زادآوری انجام گرفته است.

 

او افزود: همچنین در این پایش مشخص شد ۲۰ درصد از نست باکس ها مورد استقبال پرندگان قرار نگرفته و ۹ درصد از آن‌ها نیز آسیب دیده و یا به سرقت رفته است.

 

جعفری تصریح کرد: نست باکس جعبه‌ای است که با هدف جذب پرندگان برای لانه سازی، نزدیکی پرندگان به انسان‌ها و افزایش فرهنگ پرنده‌دوستی در مکان های مناسب نصب می‌شود.

 

به گفته او، نصب لانه‌ پرندگان در کوه صفه‌ با هدف ادامه‌ پروژه‌ ساخت و نصب نست باکس در انجمن آوای بوم انجام شده است.

 

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این طرح کارشناسان آوای بوم و عوامل اجرایی شهرداری با کمک یکدیگر لانه‌ها را طراحی، ساخته و در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در پارک صفه‌ اصفهان نصب کردند.

 

او خاطرنشان کرد: در این پایش همچنین مشخصات هر نست باکس به طور دقیق ثبت و تصویربرداری شده که پس از تکمیل کامل اطلاعات و پایش مجدد، گزارش علمی مکتوب به این طرح، منتشر خواهد شد.

 

اصفهان -بهمن راعی

 

 

کدخبر: 781095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟