عوارض ساختمان و املاک برای سال ۱۴۰۱ در مشهد تعیین شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: نرخ رشد افزایش عوارض و بهای خدمات ساختمان و املاک برای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و با لحاظ عوامل دخیل در محاسبات عوارض از جمله نرخ تورم بانک مرکزی، هزینه خدمات شهروندی، ارزش معاملاتی ساختمان و سایر متغیرهای اقتصادی و اجتماعی برای حوزه‌های یک و دو درامدی (حوزه‌های برخوردار) ۴۰ درصد، برای حوزه ۳ درآمدی (نیمه برخوردار) ۳۳ درصد و برای حوزه‌های ۴و۵ درآمدی (کم‌برخوردار) ۲۶ درصد افزایش تعیین شد.

محمدرضا مومنی در خصوص این مصوبه اظهار کرد: هرسال شهرداری و شورای شهر قبل از ۱۵ بهمن ماه نرخ عوارضی که شهروندان سال آینده بابت مجوزهای ساختمانی اخذ می شود، را اعلام می‌کنند. امسال نیز طبق سنوات گذشته لایحه شهرداری به شورای شهر ارائه با قید دو فوریت به تصویب رسید. افزایش امسال نیز تقریبا با سال گذشته برابر است.

مومنی خاطرنشان کرد: تخفیف ۱۰ درصدی به صورت دائم برای مناطق کم‌برخوردار درنظر گرفته شده است که این تخفیف دائمی در کنار سایر تخفیف های مناسبتی، تخفیف پرداخت نقدی و معافیت‌ها و تشویق‌هایی است که شورای اسلامی شهر برای حوزه‌های نیازمند بازآفرینی و محلات هدف بازآفرینی در نظر می‌گیرد که تا ۱۰۰ درصد نیز در برخی موارد می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین تقسیط عوارض نیز به شهروندان در پرداخت عوارض کمک می‌کند. انشالله در سال آینده شاهد رونق ساخت‌وساز در شهر و مشارکت مردم در پرداخت عوارض باشیم.

کدخبر: 770360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟